COCA COLA

Analyse van de koers van het Coca Cola aandeel

--- Publiciteit ---
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder.
 
Grafiek van Tradingview

Op internationaal gebied bestaan er bedrijven die niet meer voorgesteld hoeven te worden, zo groot is hun wereldwijde bekendheid. Dit geldt voor grote levensmiddelenconcerns als Coca-Cola. Minder bekend is dat het mogelijk is om online te handelen in de aandelen van deze bedrijven. Ontdek hier wat u over de onderneming Coca-Cola en zijn aandelen moet weten om een complete analyse te kunnen maken van de beurskoers.  

Elementen die de prijs van dit actief kunnen beïnvloeden:

Analyse nr. 1

In de eerste plaats heeft de markt voor flessenwater de afgelopen decennia een echte groei doorgemaakt.

Analyse nr. 2

Hetzelfde geldt voor de gezonde voedings- en drankensector. Deze sector is uiteraard een van de gebieden waarin de groep de afgelopen jaren veel heeft geïnvesteerd.

Analyse nr. 3

Coca-Cola heeft zich bijzonder goed gepositioneerd in belangrijke opkomende markten over de hele wereld.

Analyse nr. 4

Tot slot blijft de groep groeien door strategische inkoopactiviteiten uit te voeren.

Analyse nr. 5

Als de groep zich probeert te positioneren in de gezondere agrofoodsector, kan de huidige verandering in het consumentengedrag uiteindelijk een impact hebben op de resultaten van Coca-Cola.

Analyse nr. 6

Water is ook een steeds schaarser wordende hulpbron waarvan de prijs aanzienlijk zou kunnen stijgen.

Analyse nr. 7

Coca-Cola heeft ook te lijden onder schommelingen op de valutamarkt en een gebrek aan concurrentievermogen als gevolg van de stijging van de Amerikaanse dollar.

Analyse nr. 8

Uiteraard zullen we de concurrentie op de voet volgen en in het bijzonder die van de PepsiCo groep, die steeds meer marktaandeel verwerft en de steeds toenemende verzadiging van de frisdrankmarkt.

Analyse nr. 9

Tot slot, de groep maakt een aanzienlijke daling van haar bruto- en nettoresultaat mee.

--- Publiciteit ---
Handel nu in Coca-Cola!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder.

Over de Coca Cola groep:

Het bedrijf Coca Cola of Coca Cola Company is de onbetwiste marktleider in de wereldwijde productie en verkoop van alcoholvrije dranken. Het grootste deel van de omzet wordt behaald met de verkoop van dranken onder verschillende merknamen, zoals Coca Cola, maar ook Fanta of Sprite. Het bedrijf verdient echter ook geld met minder belangrijke activiteiten zoals het bottelen van dranken en communicatie.

Het grootste deel van zijn winsten wordt buiten de Verenigde Staten behaald.

 

De belangrijkste concurrenten van Coca-Cola:

Om uw beursstrategieën voor dit aandeel beter te kunnen uitstippelen is het belangrijk dat u precies weet wie de wereldwijde concurrenten van Coca-Cola zijn. Daarom geven wij u hier graag wat meer details:

Hoewel Coca-Cola in de Verenigde Staten met 43% van het marktaandeel sectorleider blijft, is Pepsi momenteel natuurlijk de belangrijkste concurrent van het bedrijf. Toch is Pepsi met 50% marktaandeel de wereldwijde nummer één op het vlak van niet-koolzuurhoudende dranken, terwijl Coca-Cola daar slechts 23% haalt.

Toch ondervindt Coca-Cola binnen deze sector ook concurrentie van Red Bull, Oasis en Orangina, maar eveneens van Lipton, Schweppes en nog een heleboel andere bedrijven. Niettemin blijven al deze merken behoorlijk ver onder de leiderspositie van Coca-Cola; in vergelijking met Pepsi betekenen ze dus geen echte bedreiging.

Het is belangrijk dat u de markt van koolzuurhoudende en niet-koolzuurhoudende dranken van dichtbij volgt: zo merkt u verschuivingen inzake marktaandeel van de hierboven voorgestelde grote concerns op. In die zin is ook elke overname of fusie bijzonder interessant.

 

De belangrijkste partners van Coca-Cola:

Coca-Cola zet ook in op partnerschappen om zijn plaats in de drukbevolkte drankensector te behouden. Zo tekende het in 2014 en in het kader van zijn digitale strategie voor al zijn merken een overeenkomst met Facebook.

Coca-Cola is sinds 1991 ook partner van Nestlé.

Coca-Cola is de bevoorrechte partner van Disney, en in het bijzonder van de DisneyWorld-pretparken: die verkoopt de dranken van Coca-Cola zowat overal ter wereld.

Onthoud dat Coca-Cola wereldwijd ook partner van talrijke grootschalige sportevenementen is. Door de hoge publieke zichtbaarheid en de goed geoliede marketingstrategie draagt dit in heel grote mate bij tot de bekendheid van het bedrijf.

 

Analyse van de koers van het aandeel Coca Cola:

Hoewel er de laatste jaren een gebrek aan volatiliteit is geweest, zijn de inkomsten van de Coca Cola Company op lange termijn gestaag toegenomen, waardoor de handel in deze op NYSE Euronext genoteerde effecten zeer populair is bij zowel korte- als langetermijnbeleggers.

 

Elementen ten gunste van een stijging van de aandelenkoers van Coca Cola:

Hoewel Coca Cola een van de meest verhandelde voorraden ter wereld blijft, betekent dit niet dat de analyse ervan eenvoudig is. Inderdaad, om te kunnen anticiperen op toekomstige bewegingen in deze voorraad, moet u alle kansen aan uw zijde leggen door te proberen te begrijpen wat de huidige elementen zijn ten gunste van een verhoging van deze voorraad en wat de elementen zijn ten gunste van een verlaging van deze voorraad. Dat is precies wat we u hier gaan onthullen met, in eerste instantie, alle argumenten voor een opwaartse trend in dit goed, die dus in werkelijkheid overeenkomen met de voordelen van het Coca-Cola bedrijf op zijn markt.

 

De argumenten voor een koersdaling van Coca Cola:

Het is nogal verleidelijk om te denken dat de koers van Coca-Cola alleen maar positief kan evolueren in de komende maanden en jaren met betrekking tot de verschillende argumenten die u net hebt ontdekt. Maar als de zwakke punten van deze groep minder talrijk zijn dan zijn sterke punten, dan bestaan ze nog steeds en kunnen ze de besluitvorming van grote investeerders beïnvloeden. U dient hier dus ook rekening mee te houden bij uw voorlopige analyses van de koers van het aandeel. Hier zijn de twee belangrijkste argumenten voor een daling van dit bestand of een vertraging van de opwaartse trend.

Zoals u ziet, blijven deze twee argumenten potentieel zeer invloedrijke elementen en moet er dus met belangstelling rekening mee worden gehouden voordat er een handelsstrategie op dit aandeel wordt uitgevoerd.

Een aantal veelgestelde vragen

Wat is de historische prestatie van de Coca Cola-aandelen geweest?

Sinds het jaar 2000 en na een daling tot minder dan 1% aan het einde van de jaren negentig, heeft het rendement op de Coca Cola-aandelen gedurende bijna 10 jaar een opwaartse trend gevolgd met een rendement van 3,5% in 2009. De afgelopen tien jaar heeft het rendement van dit aandeel zich gestabiliseerd rond de 3% na het bereiken van een nieuw dieptepunt in 2012 op 2,5%. Sindsdien evolueert de opbrengst van dit bestand in een horizontaal kanaal tussen 2,5 en 3,5%.

Wat zijn de argumenten voor een verhoging van de Coca Cola-aandelen?

Veel beleggers investeren in de koers van het Coca Cola-aandeel, vooral als onderdeel van een langetermijnstrategie. Inderdaad, dit Amerikaanse bedrijf is bijzonder solide en heeft zich in het verleden bewezen. De ontwikkeling en de groei zijn nog steeds sterk. Hoewel de koers van het aandeel relatief hoog is, is het meer een weerspiegeling van de soliditeit van het bedrijf dan van overwaardering.

Wat is de huidige marktkapitalisatie van Coca Cola?

De Coca Cola Group werd in 1892 in Atlanta opgericht en is vandaag de dag genoteerd aan de New York Stock Exchange (NYSE). De marktkapitalisatie van het Coca Cola bedrijf bereikt in mei 2020 meer dan 200 miljard dollar. Dit maakt het een van de grootste bedrijven in de Verenigde Staten, maar ook wereldwijd.

--- Publiciteit ---
Handel nu in Coca-Cola!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. Het is belangrijk dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.