Het aandeel Zalando kopen

Tips voor het handelen in Zalando-aandelen

Advies nummer 1

Ten eerste zal de expansiestrategie van Zalando worden gevolgd vanuit geografisch oogpunt, dat wil zeggen de ontwikkeling van haar activiteiten buiten Europa. Haar aanwezigheid in de opkomende markten zal ongetwijfeld de belangrijkste zijn voor de komende jaren.

Advies nummer 2

De diversificatie van de producten die de groep op de markt brengt, zal ook een belangrijk element zijn voor haar toekomstige groei. Wij zullen deze gegevens dan ook nauwlettend in de gaten houden.

Advies nummer 3

Uiteraard zullen de financiële en economische publicaties van de onderneming, met inbegrip van de groei- en rentabiliteitscijfers, nauwlettend worden gevolgd.

Advies nummer 4

Elke verandering in de gewoonten van de consument kan ook een positieve of negatieve invloed hebben op de koers van het Zalando-aandeel.

Advies nummer 5

De concurrentie in deze sector zal uiteraard nauwlettend in het oog worden gehouden, of het nu gaat om grote groepen die rechtstreeks met elkaar concurreren of om lokale concurrentie, die steeds meer in het gedrang komt.

Advies nummer 6

Zalando's prijsbeleid vormt de kern van haar marketingstrategie. Het spreekt voor zich dat de geringste verandering in prijs van invloed zal zijn op de winstgevendheid en de omzet.

Advies nummer 7

Tot slot is de Zalando-groep, net als vele anderen, onderworpen aan de regels en wetten van de landen waar zij haar producten op de markt brengt. Elke wijziging in deze regelgeving kan dus een belangrijke impact hebben op de evolutie van de beurskoers van het aandeel.

Handel nu in het aandeel Zalando!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder.
Sommige ondernemingen hoeven eigenlijk niet voorgesteld te worden, zo bekend zijn ze de laatste jaren geworden, vooral in Europa. Dat geldt bijvoorbeeld voor het bedrijf dat we hier vandaag presenteren. De aandelen van deze onderneming bieden uitstekende mogelijkheden om op de aandelenmarkt winst te maken. Het aandeel Zalando is namelijk erg aantrekkelijk voor particuliere beleggers. Daarom kunt u in dit artikel meer over het bedrijf te weten komen, met de realtime koers en informatie over de bedrijfsactiviteiten.  

 

Over Zalando:

De Zalando-groep is op dit moment een grote speler in de online verkoop van kleren, schoenen en accessoires.

Het bedrijf werd in 2008 opgericht in Duitsland en is actief in meer dan 14 Europese landen. Zalando verkoopt tal van merken, maar heeft ook schoenen en kleren van zijn eigen merk. De omzet, die voortdurend stijgt, bedroeg in 2014 meer dan 2,2 miljard euro.

 

Om de concurrentie van de Zalando-actie te kennen:

De Zalando-groep is een belangrijke speler in de online verkoop, meer bepaald op het gebied van confectie en accessoires in Europa. Het is de Europese leider in deze sector, maar wordt geconfronteerd met een steeds heviger concurrentie van enkele bedrijven die op hetzelfde gebied actief zijn.

 

De strategische allianties die door de Zalando-groep zijn aangegaan:

 

Analyse van de koers van het aandeel Zalando:

De koers van het aandeel Zalando maakt nog geen deel uit van een beursindex omdat het effect pas recent op de beurs is geïntroduceerd, in oktober 2014.

Sindsdien laat de technische analyse van de beursgrafieken een sterke opwaartse trend zien, met af en toe wat zwakke corrigerende bewegingen.

 

Beursgegevens

 

Fundamentele analyse

Om uw beleggingsstrategie op Zalando-aandelen af te ronden, met name door gebruik te maken van de CFD's van online brokers, moet u zich natuurlijk verdiepen in de twee belangrijkste soorten essentiële analyse, namelijk technische analyse en fundamentele analyse. Technische analyse is relatief eenvoudig omdat online handelsplatformen handelaren voorzien van aanpasbare grafieken die verschillende indicatoren in real time weergeven. Maar voor een fundamentele analyse moet u in staat zijn om de belangrijke elementen te identificeren die u moet kunnen raadplegen. Aan het begin van dit artikel vindt u enkele voorbeelden waarmee u rekening moet houden.

U vindt al deze informatie zeer gemakkelijk online of via uw makelaar door zijn nieuwsfeed te volgen of door u te abonneren op een gepersonaliseerde informatiefeed.

 

De voordelen en sterke punten van het Zalando-aandeel als beursactiva:

Zalando's positionering in de markt van haar voorkeur, namelijk de verkoop van confectie en accessoires en schoenen online, is natuurlijk een onmiskenbare troef van dit bedrijf. Zalando blijft inderdaad de huidige leider op dit gebied in termen van verkoop, ondanks de recente verschijning van een aantal belangrijke concurrenten.

De snelle groei van dit bedrijf in slechts enkele jaren tijd is natuurlijk ook een element dat tot de sterke punten van deze groep behoort. Zalando is er inderdaad in geslaagd om gedurende meerdere jaren op rij zijn resultaten te verbeteren en zijn omzet aanzienlijk te verhogen. Dit geeft uiteraard veel comfort voor aandeelhouders en beursbeleggers.

De sterk gediversifieerde merkenportefeuille van de Zalando Groep is uiteraard een andere belangrijke troef van de Zalando Groep. Vandaag de dag biedt het bedrijf niet minder dan 1500 verschillende merken aan, waardoor het aan de grote vraag kan voldoen en verschillende doelstellingen kan bereiken.

Het feit dat Zalando in heel Europa actief is, is ook een onmiskenbaar voordeel, aangezien het de onderneming in staat stelt zich te beschermen tegen de risico's die verbonden zijn aan één enkel geografisch gebied in het geval van een consumentencrisis.

Tot slot is de structuur van dit bedrijf, dat relatief klein is in vergelijking met die van sommige van zijn concurrenten, vooral dankzij de 100% online activiteiten, natuurlijk ook merkbaar omdat het veel besparingen mogelijk maakt.

 

De nadelen en zwaktes van het Zalando aandeel als beursactiva:

In de eerste plaats valt het te betreuren dat de groep slechts beperkte investeringen in onderzoek en ontwikkeling heeft gedaan. Zalando heeft dus de neiging om op haar prestaties te rusten zonder verder te willen gaan, wat haar zou kunnen benadelen vanwege de vooruitgang die haar concurrenten op dit gebied proberen te maken.

De groep presenteert ook geen echt uitbreidingsplan of -strategie aan zijn aandeelhouders of investeerders. Dit gebrek aan inzicht in de groeicapaciteiten en de middelen die worden ingezet om de winstgevendheid op lange termijn te verhogen, zijn ook nadelig voor deze onderneming.

Zoals we hebben uitgelegd in de voordelen van deze groep, is Zalando zeer aanzienlijk gegroeid en in korte tijd. Als dit een troef is, is het ook een gebrek, omdat het de mogelijkheden van de onderneming beperkt om zich in de toekomst nog verder te ontwikkelen.

Tot slot is Zalando een jong bedrijf dat ook door een jong management wordt geleid. Dit zou een gevolg kunnen zijn van een gebrek aan ervaring dat een negatieve invloed kan hebben op de wijze waarop deze onderneming op de langere termijn wordt geleid, met name in het licht van de toenemende en agressieve concurrentie.

Begin met beleggen in het aandeel Zalando:

Zoals vaak het geval is met nieuwe aandelen zijn de vooruitzichten voor het aandeel Zalando veelbelovend. Het is dus de hoogste tijd om online in het aandeel te gaan beleggen door u in te schrijven bij een goede en betrouwbare Forex-broker.

Handel nu in het aandeel Zalando!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. Het is belangrijk dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.