Elementen die de prijs van dit actief kunnen beïnvloeden:

Analyse nr. 1

Het vermogen van de Groep om zich te positioneren in opkomende markten is daarom een belangrijk punt voor de komende jaren. U zult dus alle contracten en nieuws met betrekking tot deze opkomende landen in de gaten houden.

Analyse nr. 2

De sterke toename van het gebruik van bankkaarten ten nadele van andere betaalmiddelen zoals cheques of contant geld is ook een veelbelovend fenomeen voor Visa, dat deze gelegenheid moet aangrijpen om haar klantenbestand verder te ontwikkelen.

Analyse nr. 3

Het gebruik van bankkaarten is ook gestimuleerd door de sterke ontwikkeling van e-commerce en internet in het algemeen. Dankzij het hoge veiligheidsniveau is Visa bijzonder goed gepositioneerd in deze doelgroep door veilige online transacties met zijn bankkaarten mogelijk te maken. Visa is ook aan het surfen op de golf van een nieuwe modus en een nieuw technologisch betaalmiddel, namelijk mobiel betalen.

Analyse nr. 4

Ten slotte wordt Visa, sinds de Bazel 3-akkoorden, beschouwd als een bankspeler, maar wordt zij niet beïnvloed door de lopende regelgeving in deze sector, die haar tegen bepaalde risico's beschermt.

Analyse nr. 5

Ook de producten en diensten van Visa worden de laatste jaren bedreigd door een nieuwe vorm van concurrentie. Het gaat hier natuurlijk om elektronische betaalmethoden, die op dit moment sterk in opkomst zijn. Hieronder vallen natuurlijk elektronische portemonnees zoals Paypal, dat ook een van de klanten van de Visagroep is, maar ook nieuwkomers met gedematerialiseerde valuta's zoals Bitcoin en andere elektronische valuta's die zich op de online markt ontwikkelen.

--- Publiciteit ---
Verhandel het Visa-aandeel!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder.

Algemene voorstelling van het bedrijf Visa :

Zoals u zich kunt voorstellen, is het bedrijf Visa het bedrijf dat de gelijknamige bankkaarten in Frankrijk en over de hele wereld op de markt brengt. Haar activiteit is echter onderverdeeld in twee hoofdsectoren, de eerste natuurlijk met betrekking tot de verkoop van betaalmiddelen zoals creditcards, debetkaarten of online betaalkaarten, en de tweede met betrekking tot alle diensten zoals advies, bijstand of beheer van partnernetwerken.

Dit Amerikaanse bedrijf maakt het grootste deel van zijn winst in de Verenigde Staten. Het Visa-aandeel, genoteerd op de NYSE-markt en met inbegrip van de Dow Jones-indexberekening, biedt vele voordelen voor de online handel

 

Ken de concurrentie van het Visa-aandeel:

De Visa-groep heeft niet te maken met een groot aantal concurrenten in de zeer gesloten en gereguleerde sector van de bankkaarten. Het is echter interessant om meer te weten te komen over de twee belangrijkste concurrenten, American Express en Mastercard.

 

De strategische allianties die door de Visa groep zijn opgezet :

Strategisch gezien heeft de Visa groep in de loop van de tijd verschillende strategische partnerschappen kunnen aangaan met andere grote bedrijven. We nodigen u uit om enkele van deze partnerschappen te ontdekken.

 

Sterke punten en voordelen van het Visa-aandeel als beursactief:

Een van de grootste troeven van de Visa groep is natuurlijk haar zeer sterke merkidentiteit wereldwijd. Inderdaad, als we denken aan een bankkaart, zijn de drie grote namen die automatisch in gedachten komen Visa, Mastercard en American Express en niet de naam van de bank die de bankkaart heeft verstrekt. Deze bekendheid is inderdaad een garantie voor het vertrouwen van de klanten en prospects van de gebruikers.

De Visagroep heeft ook een interessante positie op de markt voor bankkaarten met een uiterst geringe concurrentie. De huidige situatie is inderdaad die van een duopolie en de twee belangrijkste spelers op deze markt blijven Visa en Mastercard, die momenteel de enige zijn die zich op de massamarkt richten. De werking van hun bankkaartgamma's maakt ze bijzonder aantrekkelijk voor klanten die kleine en repetitieve transacties uitvoeren. Men zou kunnen denken dat de American Express-groep ook een directe concurrent van Visa is, maar in werkelijkheid is zijn positionering veel selectiever en geraffineerder dan die van de andere twee groepen. Visa richt zich inderdaad op de massamarkt met een zeer hoog volume aan transacties per seconde, wat het potentieel biedt voor terugkerende en repetitieve verkopen die haar kracht zijn. Het dagelijks gebruik van een creditcard is inderdaad een echte reflex bij de consument geworden.

Aan de andere kant richt Visa zich meer op debetkaarten dan op creditcards. De groep slaagt er dus in om het kredietrisico sterk te beperken.

Wij waarderen ook de kwaliteit en de doelgerichtheid van de acquisities van de Visa-groep, die perfect in lijn zijn met haar kernactiviteiten. Dit voorkomt een bepaalde spreiding die als gevaarlijk of risicovol zou kunnen worden ervaren.

Ten slotte is een van de belangrijkste kwaliteiten van de Visagroep de kwaliteit van de marketingrelaties en de communicatie met het grote publiek. Bijzonder opmerkelijk zijn de inspanningen die worden geleverd voor de sponsoring van grote sportevenementen zoals de Olympische Spelen, die het mogelijk maken om ondanks een grote investering een zeer groot publiek te bereiken. Op die manier slaagt Visa erin om haar merkkracht en reputatie te vergroten en kan ze de concurrentie serener tegemoet treden.

 

Zwakke punten en nadelen van het Visa-aandeel als beursactief :

Een van de grootste negatieve punten van Visa is de optie die Visa Europe heeft ingesteld om Visa Inc. te vragen haar aandelen terug te kopen. Een dergelijk verzoek zou natuurlijk een zeer grote impact hebben op de financiën van de groep, met een zeer grote en snelle uitstroom van middelen.

Ook moet worden opgemerkt dat de groep zich weliswaar richt op een populaire massaclientèle, maar dat het betreurenswaardig is dat er weinig keuze is aan high-end kaarten op de markt waar zijn concurrent American Express bijzonder goed gepositioneerd is. Deze specificiteit zou dus op langere termijn kunnen wegen op de resultaten van de groep en de ontwikkeling van de groep in bepaalde segmenten van de bevolking kunnen afremmen.

Ten slotte is het aandeel van Visa, net als alle andere aandelen in deze activiteitensector, sterk blootgesteld aan de financiële wereld en aan de grillen van de banksector, waarvan niet bekend is dat deze de afgelopen jaren zeer stabiel is geweest.

Een aantal veelgestelde vragen

Wat was de laatste jaarbalans van Visa?

Indien u de laatste financiële publicaties van de Visa groep wenst te kennen, kunt u deze vrij en gratis raadplegen op de website van het bedrijf, in de rubriek die voorbehouden is voor beleggers. Voor het boekjaar 2019 bedroeg de omzet van de onderneming USD 22.977 miljoen en het nettoresultaat USD 12.080 miljoen. De huidige marktkapitalisatie van de groep bedraagt USD 404.885 miljoen.

Wie zijn de grootste aandeelhouders van de Visa groep?

Het is interessant om te weten hoe het kapitaal van de onderneming Visa is verdeeld over de verschillende particuliere aandeelhouders. De Vanguard groep heeft 8,49%, Fidelity Management & Research 5,07%, T Rowe Price Associates IM 4,67%, SSgA Funds Management 4,52%, BlackRock Fund Advisors 2,57%, Massachussetts Financial Services 1,57%, Capital Research & Management WI 1,56%, Geode Capital Management 1,55%, Capital Research & Management 1,24% en Northern Trust Investments IM 1,21%.

Moeten we ons richten op een fundamentele analyse van het aandeel van Visa?

Om het Visa-aandeel zo efficiënt mogelijk te verhandelen, moet u eerst een goede fundamentele analyse van deze waarde uitvoeren, maar ook een technische analyse die u zal helpen om de verkregen signalen te valideren of te ontkrachten en om te weten of de markt al dan niet op de effecten van het nieuws heeft geanticipeerd.

--- Publiciteit ---
Verhandel het Visa-aandeel!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. Het is belangrijk dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.