SPOTIFY

Analyse van de koers van het Spotify aandeel

--- Publiciteit ---
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder.
 
Grafiek van Tradingview

Elementen die de prijs van dit actief kunnen beïnvloeden:

Analyse nr. 1

De evolutie van de resultaten van de groep. U kunt deze resultaten op kwartaalbasis monitoren, met bijzondere aandacht voor het niveau van de verliezen en mogelijke toekomstige winsten, aangezien Spotify nog niet winstgevend is.

Analyse nr. 2

Ook de concurrentie in deze sector wordt niet verwaarloosd, want het aantal spelers neemt toe en hun marktaandeel neemt elke dag toe.

Analyse nr. 3

De inspanningen van Spotify om steeds meer innovatieve diensten aan te bieden en zich te onderscheiden van haar concurrenten door nieuwe gebruikers aan te trekken, zullen ook worden gevolgd.

Analyse nr. 4

Het spreekt ook voor zich dat alle partnerschappen die de groep heeft opgezet en die het met name mogelijk maken om nieuwe betalende abonnees te winnen, indicatoren van keuze zijn.

Analyse nr. 5

Tot slot zullen alle investeringen van de onderneming worden gecontroleerd, met name na de beursintroductie.

--- Publiciteit ---
Verhandel het Spotify-aandeel!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. CFD's handelen met Plus500

Spotify Bedrijfsoverzicht :

De Spotify Group is een Zweeds bedrijf dat gespecialiseerd is in het streamen van muziek en het beheren van een software en website. Spotify biedt een directe muziekstreaming service met een grote en gevarieerde catalogus van artiesten en albums en specifieke functies zoals de mogelijkheid om offline naar muziek te luisteren of afspeellijsten aan te maken. Spotify stelt gebruikers ook in staat om tracks of albums rechtstreeks te kopen bij een partnerhandelaar.

De Spotify Group heeft een bedrijfsmodel dat voornamelijk gebruik maakt van reclame-inkomsten. In de gratis versie worden de commercials op regelmatige tijdstippen uitgezonden terwijl de gebruiker naar muziek luistert. Spotify biedt ook een betaalde versie van haar software aan, deze keer adresvrij en met onbeperkt luisteren zelfs offline voor €9,99 per maand. Spotify biedt ook speciale tarieven voor gezinnen en studenten die tegen een kleine vergoeding van de service kunnen genieten. Daarnaast is de marketingstrategie van Spotify gebaseerd op verschillende promotionele aanbiedingen gedurende het hele jaar die het mogelijk maken om nieuwe gebruikers aan te spreken door hen in de eerste maanden tegen een kleine vergoeding kennis te laten maken met de software.

Spotify heeft contracten afgesloten met grote muzieklabels om haar gebruikers een breed scala aan tracks aan te bieden.

 

Maak kennis met de wedstrijd van de Spotify actie:

Spotify is momenteel de wereldleider in zijn industrie - streaming muziek. Het is ook de pionier op dit gebied, wat het een zeker voordeel geeft. Maar er is ook veel concurrentie in deze bloeiende industrie en het is natuurlijk interessant om te weten wie de belangrijkste vijanden van Spotify zijn en wat hun sterke punten zijn voordat je deze aandelen gaat verhandelen. Dus hier is een lijst van Spotify's belangrijkste concurrenten:

 

De strategische allianties die de Spotify heeft opgezet:

 

De voordelen en sterke punten van het Spotify-aandeel als beursinstrument:

Ten eerste is Spotify goed gepositioneerd in de streaming muziekmarkt, omdat het zowel de pionier in de industrie is als de nummer één in de wereld wat betreft het aantal gebruikers. Dit geeft Spotify een zekere mate van consumentenvertrouwen.

Spotify doet ook een beroep op zowel betaalde als niet-betalende gebruikers omdat het zo gemakkelijk te gebruiken is in vergelijking met sommige van haar concurrenten. Naast de Sartphone app en software voor PC's, tablets en andere apparaten, is Spotify web-based en heeft het een leuke en ergonomische interface. De mogelijkheid om gratis en zonder abonnement naar muziek te luisteren is voor het bedrijf ook een echt pluspunt, dat dan uit de verkochte advertentieruimte wordt betaald.

Spotify begrijpt ook dat het gebruik van sociale netwerken om bekend te raken een kwaliteitsstrategie is. Met zijn afspeellijsten geeft hij zijn platform een sociaal aspect dat hem in staat stelt zowel bestaande gebruikers te behouden als nieuwe gebruikers te winnen.

Spotify is niet van plan te stoppen bij de diensten die zij momenteel aanbiedt en onderzoekt, na de recente lancering van een streaming nieuwsdienst, de mogelijkheid om live content te leveren en breidt ook haar video on demand dienst uit.

Wat ten slotte de sterke punten van Spotify betreft, moet ook worden opgemerkt dat zij door haar anciënniteit op dit gebied en haar ervaring een betrouwbare tussenpersoon is voor kunstenaars en productiehuizen. De groep kan dus met deze kunstenaars onderhandelen over prijzen en het vertrouwen van de adverteerders winnen voor haar advertentieruimtedienst.

 

Nadelen en zwakke punten van het Spotify-aandeel als beursactief :

Ten eerste is het bekend dat Spotify kunstenaars tegen lage tarieven betaalt omdat de basisdienstverlening gratis is, wat op de lange termijn een probleem zou kunnen zijn als concurrenten een hogere vergoeding bieden.

Aan de andere kant is de Spotify-bibliotheek, hoewel zeer uitgebreid, nog steeds beperkt doordat kunstenaars hun catalogi opsplitsen.

Ook moet worden opgemerkt dat het bedrijfsmodel van Spotify om gebruikers te stimuleren een abonnement te nemen door de toegang tot de gratis dienst te beperken, de komende jaren kan leiden tot een tragere toename van het aantal gebruikers.

Natuurlijk kan de hevige concurrentie van de industrie, vooral van de groeiende concurrenten zoals Apple, Amazon en Google, de reputatie van Spotify onder druk zetten en ervoor zorgen dat het bedrijf zijn nummer één positie in de industrie verliest, vooral omdat deze bedrijven ook zeer populair zijn bij het publiek.

De toename van het aantal illegale downloads, ondanks de procedures die zijn ingesteld om dit fenomeen in te dammen, is ook een grote handicap voor bedrijven in deze sector, die hun abonnementen in de loop der tijd zouden kunnen zien afnemen.

Tot slot moet worden opgemerkt dat Spotify nog geen winst maakt. Het terugdringen van de verliezen en het genereren van nieuwe winsten is daarom een van de grootste uitdagingen voor de komende jaren.

Samenvattend is het interessant om de sterke en zwakke punten van de Spotify groep te vergelijken om zo de groeikansen voor de Spotify groep en daarmee de koers van het aandeel op de beurs te bepalen.

--- Publiciteit ---
Verhandel het Spotify-aandeel!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. Het is belangrijk dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren. CFD's handelen met Plus500