SNAPCHAT

Analyse van de koers van het Snapchat aandeel

--- Publiciteit ---
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder.
 
Grafiek van Tradingview

Sinds de beursintroductie in maart 2017 trekken Snapchat-aandelen steeds meer investeerders uit de hele wereld aan die willen investeren in de toekomst van dit technologiebedrijf dat de golf van sociale netwerken berijdt. Als ook u overweegt om Snapchat-aandelen online te kopen om te speculeren over hun prijs, nodigen wij u uit om meer te weten te komen over het bedrijf en zijn activiteiten, evenals enkele belangrijke gegevens zoals de live, real-time aandelenkoers en een technische analyse van de historische gegevens die beschikbaar zijn sinds de eerste notering, om u te helpen bij het implementeren van uw eigen strategieën.  

Elementen die de prijs van dit actief kunnen beïnvloeden:

Analyse nr. 1

Het feit dat de smartphonemarkt booming is, leidt tot een groeiende populariteit van applicaties zoals Snapchat.

Analyse nr. 2

Snapchat zou ook kunnen profiteren van de belangrijke ontwikkeling van telewerken. Nu steeds meer mensen vanuit huis werken, is er een groeiende afhankelijkheid van instant messaging tools.

Analyse nr. 3

Snapchat zou meer bedrijven en adverteerders kunnen aantrekken dankzij de internationale dimensie.

Analyse nr. 4

De recente schandalen die andere sociale netwerken en instant messaging-diensten hebben getroffen, komen natuurlijk ten goede aan Snapchat, dat momenteel de enige applicatie is die het mogelijk maakt om automatisch berichten en foto's te verwijderen. Privacy blijft dus een van de sterke punten van het bedrijf voor de toekomst.

Analyse nr. 5

De concurrentie waar Snapchat mee te maken heeft, is echter altijd erg aanwezig en veelvoudig. Het is daarom essentieel dat het bedrijf de innovatiewedloop voortzet om geen marktaandeel te verliezen.

Analyse nr. 6

De innovatiecapaciteiten van Snapchat, met name door het gebrek aan winst en dus aan een lagere investeringscapaciteit in O&O, blijven problematisch om bij te blijven en nieuwe functionaliteiten voor te stellen.

Analyse nr. 7

Snapchat heeft in sommige landen ook te lijden onder bepaalde wettelijke beperkingen die de kansen op internationale ontwikkeling en groei verkleinen.

Analyse nr. 8

Tot slot is Snapchat nog steeds sterk afhankelijk van de IT-infrastructuur. Om instant messaging als kwaliteit te kunnen beoordelen, is het namelijk essentieel dat de bandbreedte en de snelheid in het gebruiksgebied optimaal is. Er zijn nog veel problemen met de kwaliteit van de dienstverlening.

--- Publiciteit ---
Verhandel het Snapchat-aandeel!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. CFD's handelen met Plus500

Algemene presentatie van het bedrijf Snapchat :

Het bedrijf Snap, voorheen Snapchat, zit achter de creatie van een gratis mobiele applicatie voor het delen van foto's en video's. Het is gemaakt door studenten van Stanford University in de Verenigde Staten. Hoewel dit systeem voor het delen van bestanden niet nieuw is, is wat nieuw is in Snapchat de tijdslimiet voor het bekijken van de media die door de ontvangers worden verzonden. Deze kijktijd varieert van één tot tien seconden.

Snapchat werd onlangs op de beurs geïntroduceerd, met een waardering van 24 miljard dollar aan het begin van 2017.

De winst van de Snap Group wordt op verschillende manieren gegenereerd, waarvan de belangrijkste zijn:

De koers van het Snapchat-aandeel staat momenteel genoteerd op de NYSE Main Market en omvat de berekening van de Nasdaq-index.

 

Ken de concurrentie van de Snapchat-actie:

Snapchat is momenteel een van de meest populaire sociale netwerken ter wereld. Maar hoewel het erin geslaagd is om zich een plaats te veroveren in de harten van de gebruikers, heeft het nog steeds te maken met sterke concurrentie van vele grote bedrijven. Het is belangrijk om te weten met welke concurrentie Snapchat te maken heeft voordat er op de beurs wordt gehandeld en daarom zullen we hier de wereldwijde ranglijst van de grootste sociale netwerken in termen van aantal gebruikers onthullen.

 

De strategische allianties die de Snapchat-groep heeft opgezet:

 

Voordelen en sterke punten van het Snapchat-aandeel als beursactief:

Het eerste voordeel van het bedrijf Snapchat is natuurlijk zijn gebruikersbestand. De Snapchat Group heeft momenteel meer dan 166 miljoen gebruikers wereldwijd. Maar dat is nog niet alles: elk jaar stijgt dit cijfer met gemiddeld 36%, wat zou moeten leiden tot een verdubbeling van het aantal gebruikers in de komende twee jaar.

Snapchat verschilt ook van zijn belangrijkste concurrenten door het unieke karakter van zijn toepassing. Inderdaad, in tegenstelling tot andere software voor sociale netwerken en het delen van beelden, maakt Snapchat het mogelijk om automatisch berichten te verwijderen. Wat bij het uitbrengen van de applicatie als een defect werd beschouwd, is nu een sterk punt geworden in het licht van de controverses rond gegevensbeveiliging bij de meeste van haar concurrenten.

Het bedrijf Snapchat heeft er ook voor gekozen om zijn strategie te baseren op een jonger gebruikersdoel dan zijn concurrenten. Zo telt het merendeel van de tieners en jongvolwassenen onder de vaste gebruikers en is dit doel ideaal voor een toekomstige evolutie van het aanbod van Snapchat, dat alles te winnen heeft bij het behoud van haar bestaande klanten op lange termijn.

Om de gebruikers echt verslaafd en loyaal te maken, kan Snapchat rekenen op een speelse interface die vooral gebaseerd is op visuele inhoud. Het is echter aangetoond dat beelden meer stimulerend zijn dan geschreven inhoud en aantrekkelijker zijn voor het menselijk brein.

 

Nadelen en zwakke punten van het Snapchat-aandeel als beursactief:

De eerste zwakte van Snapchat betreft direct de onderwaardering van zijn aandeel op de beurs. Inderdaad, na een beursgang in 2012 die een complete mislukking was, slaagt de groep er nog steeds niet in om investeerders aan te trekken en te overtuigen. Dit schaadt dus het merkimago en vertraagt de ontwikkeling ervan.

Ook moet worden opgemerkt dat de Snapchat-groep moeite heeft om haar activiteiten te diversifiëren om meer inkomsten te genereren. Sinds de oprichting heeft het bedrijf namelijk meerdere malen geprobeerd om zich te diversifiëren naar verschillende gebieden van zijn kernactiviteiten zonder enig succes, aangezien de meeste projecten uiteindelijk mislukten met een aanzienlijk verlies van geld voor het bedrijf. Dit was met name het geval bij de Snapchat Spectacles toepassing die een zeer impactvolle mislukking heeft gekend.

Hoewel de bijna constante toename van het aantal gebruikers van de Snapchat-toepassing moet worden toegejuicht, zijn deze cijfers eigenlijk niet transparant. Tegelijkertijd worden de activiteitenpatronen van de gemiddelde Snapchat-gebruiker in de loop van de tijd steeds onregelmatiger. Het aantal gebruikers dat daadwerkelijk actief is en dus potentieel winstgevend is, daalt al enkele jaren sterk.

Een ander zwak punt met betrekking tot het bedrijf Snapchat en zijn aandeel op de beurs betreft het bedrijfsmodel zelf van de groep, dat steeds meer afhankelijk is van reclame om zijn omzet te behalen. Aangezien de aanvraag die aan het grote publiek wordt aangeboden gratis is, is meer dan 96% van de omzet van het bedrijf afkomstig uit reclame. Hoewel dit model goed geschikt is voor andere digitale bedrijven zoals Google of Facebook, lijkt het niet echt te passen bij de activiteiten van Snapchat-gebruikers.

Om af te sluiten met de nadelen van het bedrijf Snapchat, kan men ook een overdreven vergelijking van deze toepassing met het sociale netwerk Facebook betreuren. Het model van Snapchat is echter totaal anders dan dat van deze twee concurrenten en de functionaliteiten zijn hier veel beperkter. Het is ook bekend dat consumenten liever applicaties zoals Facebook's Messenger of Whatsapp gebruiken als instant messaging dan Snapchat, wat hier een aantal beperkingen heeft.

Een aantal veelgestelde vragen

Wanneer werd Snapchat  Inc.opgericht ?

Het verhaal van Snapchat Inc. begint in september 2011 met de lancering van de Snapchat-applicatie in de Apple App Store. De applicatie was al eerder getest onder de naam Picaboo. Daarna en in 2013 zal de groep een interessant keerpunt meemaken met de aanwerving van Emily White, een voormalig medewerker van Facebook, Instagram en Google als directeur bedrijfsvoering en met het oog op het bevorderen van activiteiten die inkomsten zullen genereren voor het bedrijf.

Hoe verliep de beursgang van Snapchat?

De Snapchat groep zal op 2 maart 2017 op de beurs worden genoteerd. Deze IPO zal worden uitgevoerd met een eerste notering aan $17 per aandeel en de eerste sessie zal worden geopend met een stijging van meer dan 40%. Opgemerkt moet worden dat de beursgang van Snapchat de grootste nieuwe beursgang in de technologiesector zal zijn sinds de beursgang van Facebook in 2012.

Welke bedrijven probeerden de Snapchat groep te kopen?

Terwijl Snapchat is een groot succes met een aantal gebruikers in netto toename, zullen verschillende bedrijven proberen om deze toepassing te kopen met inbegrip van de Facebook-groep die zal bieden meer dan een miljard dollar, aanbod dat zal worden geweigerd door het bedrijf Snapchat Inc. Een ander aanbod van 3 miljard dollar zal volgen zonder meer succes. Andere bedrijven zullen deze overname zonder succes proberen, waaronder de Chinese groep Tencent  of de gigantische Google.

--- Publiciteit ---
Verhandel het Snapchat-aandeel!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. Het is belangrijk dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren. CFD's handelen met Plus500