Elementen die de prijs van dit actief kunnen beïnvloeden:

Analyse nr. 1

Het aantal verkopen dat de Porsche-groep jaarlijks realiseert, is uiteraard een zeer belangrijk element om op te volgen en de evolutie van deze cijfers geeft een goede indicatie van de financiële en economische gezondheid van deze groep.

Analyse nr. 2

Ook investeringen in onderzoek en ontwikkeling en de ontwikkeling van nieuwe generatie voertuigen of conceptwagens zullen met de grootste zorg moeten worden bestudeerd.

Analyse nr. 3

We zullen ook de ontwikkeling van productie- en distributiefaciliteiten of de ontwikkeling van het servicenetwerk van de groep in de gaten houden.

Analyse nr. 4

Het overheidsbeleid en de belastingen die door sommige landen worden opgelegd, hebben ook een invloed op de rentabiliteit van de Porsche Groep en zijn buitenlandse verkopen.

Analyse nr. 5

De wereldwijde economische gezondheid en vooral de recessieperiodes zijn elementen waarmee u ook rekening moet houden.

Analyse nr. 6

Tot slot zullen we alle publicaties van de concurrenten van Porsche op de voet volgen.

--- Publiciteit ---
Handel nu in Porsche!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder.

Over Porsche:

De Porsche-groep is een Duitse onderneming die zoals u weet is gespecialiseerd in de ontwikkeling, productie en verkoop van sport-, luxe- en raceauto's. De omzet van het bedrijf komt voornamelijk uit de verkoop van auto's. Daarnaast komt een deel ook uit het leveren van diensten zoals verkoopfinanciering of verzekeringen en de verkoop van reserveonderdelen en accessoires voor zijn voertuigen.

De Porsche-groep richt zich vanzelfsprekend op een internationale markt, waarbij het bedrijf vooral actief is in Europa en natuurlijk Duitsland.

 

Om de concurrentie van het Porsche-aandeel te kennen:

De Porsche Groep is een autofabrikant die gespecialiseerd is in het ontwerp en de productie van luxeauto's. De Porsche Groep is een autofabrikant die gespecialiseerd is in het ontwerp en de productie van luxeauto's. De Porsche Groep heeft zich gespecialiseerd in het ontwerp en de productie van luxeauto's. Als zodanig heeft zij te maken met beperkte concurrentie, maar concurreert zij in vindingrijkheid om marktaandeel te winnen in deze zeer gewaardeerde sector. Het is daarom essentieel om de belangrijkste concurrenten van de Porsche Groep te kennen als u overweegt om haar aandelen op de beurs te verhandelen. Afhankelijk van de evolutie van de resultaten van elk van deze bedrijven zal de koers van het Porsche-aandeel waarschijnlijk stijgen of dalen. Hier is de rangschikking van 's werelds grootste autoverkopers van luxe auto's in 2016 op basis van de gerealiseerde omzet:

 

De strategische allianties die door de Porsche-groep zijn aangegaan:

De Porsche-groep dankt zijn succes en reputatie ook aan de verschillende samenwerkingsverbanden die het in de loop der jaren heeft opgebouwd en in stand gehouden.

 

Analyse van de koers van het aandeel Porsche:

De koers van het aandeel Porsche hangt af van bijvoorbeeld het uitkomen van nieuwe modellen, maar ook van de concurrentie.

 

Beursgegevens

Zoals u hebt gezien, geven de historische gegevens over de grafische studie van de aandelenkoersen van Porsche ons goede aanwijzingen over hoe we toekomstige trends moeten benaderen. U kunt ook geïnteresseerd zijn in een fundamentele analyse door de reactie van de cursus op de verschillende economische en financiële gebeurtenissen van de afgelopen jaren te bestuderen.

Maar het is ook belangrijk om vertrouwd te zijn met de basisgegevens over het Porsche-aandeel, zoals het volgende:

 

Economische geschiedenis

Hier zijn enkele van de recente gebeurtenissen die Porsche vanuit economisch of financieel oogpunt kunnen hebben gekenmerkt en die een invloed hebben gehad op de koers van het aandeel.

 

De voordelen en sterke punten van het Porsche-aandeel als beursactiva:

Allereerst geniet de Porsche Groep natuurlijk een uitstekende reputatie en een sterk merkimago. Inderdaad, in de loop der tijd heeft deze groep naam gemaakt in de zeer bevoorrechte wereld van de luxeauto's en het merk is nu bekend over de hele wereld. Om dit doel te bereiken, heeft Porsche haar strategie gebaseerd op haar aanwezigheid in de autosport, maar ook op een zeker respect voor de autotraditie. De door de groep geproduceerde voertuigen worden beschouwd als zowel top-of-the-range als krachtige voertuigen.

Hoewel het aantal voertuigen dat door de Porsche Groep wordt aangeboden relatief klein is, waarderen wij de mogelijkheden om deze verschillende voertuigen met vele opties en uitbreidingen aan te passen. Dankzij deze weinige modellen kan Porsche zich ook positioneren in verschillende segmenten zoals SUV's, sportauto's en luxe sedans, waardoor verschillende soorten klanten worden bereikt.

Zoals hierboven kort uitgelegd, is de Porsche Groep ook een referentie in de sportwereld en meer specifiek op het gebied van de autosport. Het merk Porsche is het sterkste merk op dit gebied dankzij de kwaliteit van zijn voertuigen. Hierbij moet worden opgemerkt dat het merk ook een lijn van productiemachines heeft die volledig gewijd is aan de autosport. Sommige modellen van auto's gewijd aan deze sport en van het merk Porsche zijn ware emblemen van de autosport geworden en zijn geliefd bij motorsportliefhebbers.

Dit brengt ons bij een ander sterk punt van Porsche, en dat is precies haar fanclub. Porsche is immers niet alleen een luxemerk voor high-end klanten, maar ook een merk dat alle liefhebbers van mooie auto's aanspreekt. Hoewel niet alle fans van het merk echte klanten zijn, helpen ze het merk en zijn populariteit over de hele wereld te bestendigen.

Tot slot is de laatste troef van de Porsche Groep ongetwijfeld haar personeelsbestand. Zo profiteert Porsche dankzij meer dan 12.000 gekwalificeerde medewerkers van een efficiënte technische en managementbasis om efficiënter te produceren met regelmatige verbeteringen aan de geproduceerde voertuigen.

 

De nadelen en zwaktes van het Porsche-aandeel als beursactief:

Ten eerste is het feit dat de producten van de Porsche-groep zeer duur zijn, natuurlijk een belangrijke hinderpaal voor de groei. De voertuigen van dit merk zijn ontworpen voor een zeer specifiek segment van de bevolking, de rijkste consumenten. Dit leidt tot een steeds lagere omzet omdat de economische crisis het aantal potentiële klanten voor dit type auto van zeer hoge kwaliteit vermindert. Porsche is momenteel echter niet op zoek naar verdere expansie in het middensegment en handhaaft haar strategie in het luxesegment, wat een negatieve invloed zou kunnen hebben op haar toekomstige inkomsten.

Het tweede en laatste zwakke punt van dit bedrijf betreft ten slotte ook de kosten, maar deze keer de kosten voor het onderhoud van de door Porsche geproduceerde voertuigen, wat een ander obstakel vormt voor de verkoop. Vergeleken met andere concurrerende modellen van luxe- en sportvoertuigen zijn de Porsche-modellen duurder in onderhoud.... Bovendien heeft elk nieuw model Porsche-voertuig dat op de markt wordt gebracht, steeds hogere exploitatie- en onderhoudskosten, terwijl de trend meer gericht is op zuinige en ecologische voertuigen, zelfs in de luxesector.

Zoals u kunt zien, zijn de zwakke punten van de Porsche-groep veel minder talrijk dan de sterke punten en de bezorgdheid over vooral de prijs van de voertuigen. Het gewicht van deze zwakke punten kan echter belangrijk zijn wanneer investeerders hun beslissingen nemen.

Een aantal veelgestelde vragen

Hoe verloopt de verkoop van Porsche in de loop van de tijd?

Als we kijken naar de omzet die de Porsche-groep in de afgelopen jaren heeft behaald, zien we een aanzienlijke stijging van de cijfers, die de groeicapaciteit van het bedrijf duidelijk aantoont. In 2019 verkocht Porsche 280.000 voertuigen, tegenover 256.225 in 2018 en 246.375 in 2017. Afgezien van de periode tussen 2008 en 2010 hebben deze cijfers altijd een positieve trend laten zien.

Wie is de eigenaar van het Porsche bedrijf?

De Porsche Groep is eigenlijk een dochteronderneming van de Duitse Volkswagen Groep en autofabrikant. Volkswagen bezit ook andere automerken zoals Audi, Bugatti, Seat, Cupra, Skoda, Lamborghini, Bentley, Ducati, Scania en MAN, evenals JETTA in China. De groep diversifieert ook zijn activiteiten met een waaier van financierings-, leasing- en vlootbeheerdiensten. Vandaag de dag is Volkswagen nog steeds de grootste autofabrikant ter wereld.

Hoe kan worden geanticipeerd op een stijging van de koers van Porsche?

Om op het beste moment een koerspositie in te nemen op het Porsche-aandeel, is het noodzakelijk om te weten hoe de gebeurtenissen die het aandeel aantrekkelijk maken voor beleggers kunnen worden geïdentificeerd. Natuurlijk is de publicatie van stijgende financiële resultaten een concreet voorbeeld, maar ook de overname van automerken of technologische innovatie in de autofabricage. De gegevens van de technische analyse zullen echter ook worden gecontroleerd.

--- Publiciteit ---
Handel nu in Porsche!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. Het is belangrijk dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.