MICHELIN

Analyse van de koers van het Michelin aandeel

--- Publiciteit ---
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder.
 
Grafiek van Tradingview

De grote Franse groepen die op de CAC 40 staan vermeld, hebben het voordeel dat ze informatie presenteren die duidelijk en gemakkelijk te vinden is voor investeerders in Frankrijk. Het is daarom interessant om enkele effecten van deze bedrijven in uw portefeuille te hebben of om de prijs van deze aandelen rechtstreeks vanaf een handelsplatform te verhandelen. Vandaag nodigen we u uit om belangrijke informatie te ontdekken over het Michelin-aandeel, zijn analyse en zijn historische prijs.  

Elementen die de prijs van dit actief kunnen beïnvloeden:

Analyse nr. 1

De gezondheid van de automarkt die rechtstreeks verband houdt met de originele producten van het merk.

Analyse nr. 2

Het werkloosheidspercentage dat een directe invloed heeft op het vervangen van banden.

Analyse nr. 3

Nieuws en verklaringen van zijn belangrijkste concurrenten zoals Goodyear.

Analyse nr. 4

De financiële doelstellingen van het bedrijf tegen 2020 zijn zeer ambitieus met de aankondiging van een verwachte omzet van meer dan $ 21,2 miljard dankzij 5.000 franchise of geïntegreerde verkooppunten over de hele wereld. De verwachte operationele marges zullen naar verwachting tussen de 11 en 15% bedragen in het personenwagensegment, 9 tot 13% in de heavy-duty sector en 17 tot 24% in de sector van speciale banden. De groep is ook van plan om meer dan 1,2 miljard euro aan kostenbesparingen te realiseren en $ 1 miljard aan vrije kasstroom te genereren. Het is daarom raadzaam om de ontwikkeling van de resultaten en het behalen van deze doelstellingen nauwlettend te volgen om de vooruitzichten voor deze beurszekerheid opnieuw te beoordelen.

Analyse nr. 5

Het feit dat het bedrijf Michelin wordt gecontroleerd door de familie Michelin zelf, die 4% van het kapitaal en 5,17% van de stemrechten bezit via een commanditaire vennootschap met aandelen, verhindert elke overnamepoging, die sommige investeerders zou kunnen vertragen. . Met deze parameter moet dus ook rekening worden gehouden alvorens de koers van het Michelin-aandeel te analyseren en een positie op de markt in te nemen.

--- Publiciteit ---
Verhandel het Michelin-aandeel!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder.

Algemene presentatie van het bedrijf Michelin:

Door de bekende merken Michelin, BFGoodrich, Kleber en Uniroyal samen te brengen, is de Michelin-groep een van de internationale leiders op het gebied van ontwerp, productie en marketing van banden.

Meer dan 78% van de activiteit bestaat uit de verkoop en distributie van banden voor alle soorten bedrijfs- of personenauto's, maar een ander deel van deze activiteit is gewijd aan de productie van banden voor landbouw of luchtvaart. Het overgrote deel van de omzet wordt gerealiseerd in Frankrijk en in Europa.

 

Ken de concurrentie van Michelin-aandelen:

De Michelin-groep is momenteel een van de belangrijkste internationale bedrijven in de bandensector. Maar het staat niet alleen op dit gebied en staat ook tegenover verschillende concurrenten over de hele wereld. Om u een beter begrip te geven van dit marktaandeel, raden wij u daarom aan hier in detail de belangrijkste concurrenten van Michelin te ontdekken, evenals hun marktaandelen in deze sector:

 

De strategische allianties die zijn aangegaan door de Michelin-groep:

De Michelin-groep heeft ook tal van samenwerkingsverbanden opgezet met verschillende grote bedrijven. We raden u daarom aan hier de belangrijkste partnerbedrijven van dit bedrijf te ontdekken.

 

Wat zijn de voordelen en sterke punten van Michelin-aandelen als beursactiva?

Michelin-aandelen hebben een aantal voordelen voor handelaren die besluiten om met CFD's op de actuele prijs te speculeren. Ten eerste kunnen we onderstrepen dat de Michelin-groep momenteel de nummer één bandensector ter wereld is. Het heeft dus ongeveer 15% van het marktaandeel in handen, ongeveer hetzelfde als zijn directe concurrenten Bridgestone en Goodyear. Dit voordeel wordt nog versterkt door de snelle stijging van het marktaandeel van de groep in opkomende landen, wat haar leiderspositie op lange termijn zou moeten consolideren.

De structuur van de Michelin-groep en zijn organisatie in drie verschillende divisies: een divisie van banden voor personenauto's en bestelwagens die 57% van de verkoop vertegenwoordigt, de divisie van banden voor zware voertuigen die 29% van de verkoop vertegenwoordigt en specialiteiten die vertegenwoordigen 14% van de omzet is ook een van de sterke punten van het bedrijf Michelin. De groep geniet ook van een uitstekende geografische spreiding van haar activiteiten met een zeer evenwichtige omzet tussen de markt van Amerika, die van Europa en de rest van de wereld.

Terwijl de concurrenten van Michelin mogelijk worden blootgesteld aan de economische gezondheid van autofabrikanten, kan Michelin erop rekenen dat zijn activiteiten op het gebied van vervangende banden, die meer dan ¾ van zijn activiteiten vertegenwoordigen, beschermd zullen worden tegen de grillen van deze markt.

Michelin is ook erg aantrekkelijk voor investeerders dankzij een bewezen prijsbeleid dat is gebaseerd op een lagere blootstelling aan natuurlijk rubber, carbonblacks en andere van aardolie afgeleide grondstoffen, die 40% vertegenwoordigen. aankopen. Om dit te doen, vermindert het zijn afhankelijkheid van leveranciers voortdurend door zelf de materialen te produceren die het nodig heeft, en in toenemende mate op een ecologisch verantwoorde manier.

De groep kan ook rekenen op aanzienlijke marges op zijn specifieke producten, zoals speciale banden voor luchtvaart, landbouw, civiele techniek, mijnbouw of tweewielers voor wedstrijden. Zijn assortiment premiumbanden vertoont inderdaad een marge die meer dan het dubbele is van die van conventionele banden.

Michelin kan ook rekenen op zijn sterke investeringen in innovatie en onderzoek, met name in het verbeteren van zijn productieniveau door de steeds belangrijkere automatisering van zijn industriële sites in Europa en een aanzienlijke inzet van zijn productie in opkomende landen.

Een ander sterk punt van Michelin betreft zijn recente innovaties in de sector van groene banden, die een lage rolweerstand bieden en die uiteindelijk meer dan 40% van de markt voor personenwagenbanden zouden moeten vertegenwoordigen, vergeleken met slechts 10% vandaag.

Ten slotte is de Michelin-groep een van de financieel meest gezonde bedrijven in vergelijking met zijn concurrenten en is de rating in die zin bijzonder hoog. We merken ook op dat de groep weet hoe ze genereus moet zijn met haar aandeelhouders door met name eigen aandelen terug te kopen en zich te committeren aan een uitbetaling van minstens 35%.

 

Wat zijn de nadelen en zwakke punten van het Michelin-aandeel?

Natuurlijk heeft de Michelin-titel niet alleen voordelen voor investeerders, maar het is ook belangrijk om rekening te houden met deze zwakke punten voordat je in de online speculatie springt.

We zullen met name rekening houden met het feit dat de bandenmarkt al enkele jaren in een fase van stagnatie verkeert, wat zorgwekkend kan zijn. Dit gevoel wordt dus versterkt door de lage zichtbaarheid van de activiteit gewijd aan zware vrachtwagens, met name als gevolg van een daling van de vraag in Noord-Amerika en Zuid-Amerika en een steeds concurrerender aanbod van de kant van de Aziatische markt, wat in 2016 leidde tot de sluiting van drie productievestigingen in Europa.

Hoewel Michelin zich beschermt tegen schommelingen in de prijzen van grondstoffen zoals rubber, komt de prijsdaling van deze laatste dus de concurrenten van deze groep en in het bijzonder de goedkope concurrenten ten goede.

Ten slotte blijft het Michelin aandeel ondanks de kapitaalvergrendeling relatief duur om te kopen in vergelijking met de langetermijnvooruitzichten.

Een aantal veelgestelde vragen

Wat zijn de dochterondernemingen en joint ventures van Michelin?

De Michelin-groep heeft verschillende dochterondernemingen en joint ventures waarvan het belangrijk is om deze op te nemen in uw analyse van deze waarde. Zo weten we dat Michelin aandeelhouder is van Symbio FCell, een fabrikant van energieproductiesystemen. In 2015 kocht de groep ook 40% van Allopneus, dat gespecialiseerd is in de verkoop van banden. Ten slotte heeft Michelin in 2015 een joint venture opgericht met Barito Pacific Group op het gebied van ecologisch verantwoord rubber.

Hoe wordt het kapitaal van de Michelin-groep verdeeld?

Het kapitaal van de Michelin-groep wordt als volgt verdeeld: 3,10% door The Vanguard Group, 2,52% door Norges Bank Investment Management, 2% door Michelin, 1,91% door Oddo BHF Asset Management, 1,45% door BlackRock Fund Advisors, 1,26% door Amundi Vermogensbeheer, 1,05% door Wellington Management, 1,03% door Invesco Asset Management, 0,78% door Natixis Investment Managers International en 0,66% door Dimensional Fund Advisor.

Houdt Michelin zich bezig met lobbyactiviteiten?

De Michelin-groep opereert in Frankrijk als belangenvertegenwoordiger bij de Hoge Autoriteit voor de transparantie van het openbare leven. Sinds 2008 is de groep ook ingeschreven in het transparantieregister van belangenvertegenwoordigers bij de Europese Commissie. Het verklaarde 3 fulltime medewerkers voor het jaar 2015. Ten slotte verklaarde de Michelin-groep in 2017 ook voor een totaalbedrag van 853.000 euro lobying-activiteiten in de Verenigde Staten te hebben uitgevoerd.

--- Publiciteit ---
Verhandel het Michelin-aandeel!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. Het is belangrijk dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.