LVMH

Analyse van de koers van het LVMH aandeel

--- Publiciteit ---
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder.
 
Grafiek van Tradingview

Elementen die de prijs van dit actief kunnen beïnvloeden:

Analyse nr. 1

Natuurlijk, en om de volgende trends in deze actie te analyseren, zullen we de luxesector en in het bijzonder de ontwikkeling ervan in bepaalde landen waar de vraag explosief toeneemt, zoals China, nauwlettend volgen.

Analyse nr. 2

De groep zou ook zijn winstgevendheid en marktaandeel kunnen vergroten door zich te concentreren op elektronische handel en daarom zullen we de inspanningen van LVMH in deze richting nauwlettend volgen.

Analyse nr. 3

De strategie van de groep is sterk gefocust op acquisitie en we zullen daarom de aankondigingen van nieuwe acquisities van bedrijven of dochterondernemingen volgen waardoor deze nog verder kan groeien.

Analyse nr. 4

Natuurlijk, en zoals de meeste bedrijven in de luxesector, kampt LVMH met een aanzienlijk probleem van namaak van zijn producten, wat het merkimago en de verkoop kan schaden. We zullen dit element dus monitoren.

Analyse nr. 5

Het behoeft geen betoog dat u ook met de grootste zorg de concurrentie van deze activiteitensector moet analyseren met de publicaties en belangrijke gebeurtenissen van haar belangrijkste tegenstanders op internationaal niveau.

Analyse nr. 6

Ten slotte is de reputatie van de groep buitengewoon belangrijk voor haar toekomstige verkopen en daarom zullen we rekening houden met alle gebeurtenissen die haar kunnen verbeteren of schaden.

--- Publiciteit ---
Verhandel het LVMH-aandeel!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. CFD's handelen met Plus500

Algemene presentatie van LVMH:

LVMH, oorspronkelijk bekend als Louis Vuitton, is een groep gespecialiseerd in luxeproducten, een gebied waarin het momenteel marktleider is. Zijn activiteit betreft zowel mode, lederwaren, wijnen en gedistilleerde dranken, maar ook parfums, cosmetica, uurwerken en sieraden.

Haar producten worden via grote internationale distributieketens over de hele wereld gedistribueerd, voornamelijk in Frankrijk en Europa. Meer precies kunnen we de activiteiten van deze groep indelen in verschillende categorieën volgens het omzetaandeel dat ze genereren en op die manier:

De groep heeft momenteel meer dan 4.910 winkels wereldwijd en realiseert 9% van zijn omzet in Frankrijk, 19% in Europa, 7% in Japan, 30% in Azië, 24% in de Verenigde Staten en 11% in de Verenigde Staten. rest van de wereld.

In totaal geeft het LVMH-bedrijf in 2019 een omzet van bijna 13 miljard euro aan voor een totale kapitalisatie van 200 miljard euro. Merk ook op dat niet alle omzet van dit bedrijf in Europa wordt behaald.

 

Ken de concurrentie van LVMH-aandelen:

Dankzij zijn constant groeiende merken zoals Louis Vuitton en de diversificatie van zijn activiteiten, blijft de LVMH-groep behoren tot de top van de luxesector ter wereld. Het krijgt echter te maken met steeds heviger concurrentie van grote internationale groepen. Het is erg belangrijk om deze concurrerende bedrijven te kennen om relevante analyses van de koers van deze titel uit te voeren. We raden u daarom aan hier te ontdekken wat de belangrijkste concurrenten zijn van de LVMH-groep (dit is voornamelijk een bedrijf in de sector van luxeproducten, wijnen en gedistilleerde dranken dat concurreert met bepaalde specifieke LVMH-activiteiten. Tot op heden presenteert geen enkele groep wereldwijde concurrentie waarin alle activiteiten van het bedrijf zijn geïntegreerd):

 

De strategische allianties die zijn aangegaan door de LVMH-groep:

 

De sterke punten en voordelen van LVMH-aandelen als beursactiva:

De eerste onmiskenbare troef van de LVMH-groep betreft natuurlijk haar positionering op de internationale markt. LVMH is zelfs vandaag de dag de nummer één ter wereld in de luxesector en onderscheidt zich met name op bepaalde zeer specifieke gebieden zoals champagne, cognac en zelfs lederwaren. Op het gebied van mode, parfums en cosmetica is het ook een van de grootste internationale groepen. Ten slotte moet ook worden opgemerkt dat LVMH op de derde plaats op de wereldranglijst staat op het gebied van sieraden en uurwerken.

Wat betreft de concurrentie waaraan de groep wordt blootgesteld, blijft deze relatief zwak gezien de zeer solide positionering van LVMH. Laten we niet vergeten dat dit bedrijf niet minder dan 70 huizen in de luxesector bezit, met name met de Louis Vuitton-merken, de nummer één ter wereld op dit gebied en dat een aanzienlijke groei en een opmerkelijke winstgevendheid kent, maar ook Moët Hennessy voor champagne, Dior, Céline, Givenchy, Guerlain, Kenzo, Bulgari, TagHeuer of zelfs Hublot. LVMH profiteert, dankzij deze verschillende huizen, van een zeer sterke aanwezigheid op de luxemarkt in de wereld en bestrijkt alle segmenten.

We zullen ook de zeer goede geografische spreiding van de inkomsten van de groep waarderen, met een sterke aanwezigheid over de hele wereld. De groep genereert dus evenveel inkomsten in Azië, Europa en de Verenigde Staten, waardoor ze minder blootstaat aan economische risico's en meer stabiliteit.

De verdeling van LVMH over de verschillende activiteiten vertoont ook een sterke stabiliteit. Dit geldt in het bijzonder voor de mode- en lederwarenactiviteiten en de wijnen en gedistilleerde dranken, die de twee kernactiviteiten van de groep vertegenwoordigen, alsook voor de horloge- en juwelendistributiesector.

Als onderdeel van zijn algemene strategie oefent de LVMH-groep een uitstekende controle uit over zijn distributiekanalen. Het staat namelijk aan het hoofd van een wereldwijd netwerk dat bestaat uit de DFS-merken voor de Aziatische markt, Miami Cruise, Sephora en Le Bon Marché in Europa.

LVMH is natuurlijk ook een bijzonder winstgevende onderneming die een stabiele operationele marge realiseert en die op ongeveer 20% blijft, ongeacht de economische context in de luxemarkt.

Tot slot en in het algemeen biedt de financiële situatie van LVMH veel troeven om investeerders aan te trekken met een cashflow van meer dan 3,7 miljard euro, een schuldgraad van 16% en enkele recordjaren in termen van operationele winstgevendheid in het algemeen en gemaakte verkopen.

 

De zwakke punten en nadelen van LVMH-aandelen als beursactiva:

Zoals we zojuist samen hebben gezien, heeft het LVMH-aandeel als een beursactief iets dat aandeelhouders aanspreekt die op zoek zijn naar een veelbelovend en stabiel aandeel. Maar deze aantrekkelijkheid moet echter worden getemperd door de weinige tekortkomingen van deze waarde, die natuurlijk enkele zwakke punten heeft. Dit is de reden waarom we u nu uitnodigen om de nadelen van dit bedrijf en de gevaren die het bedreigen te ontdekken.

De grootste zwakte van de LVMH-groep betreft in de eerste plaats haar sterke blootstelling aan de valutamarkt en haar onvoorziene omstandigheden. De actie van de groep is immers rechtstreeks gevoelig voor de pariteit van de euro-dollar en de euro-yen, omdat de meeste verkopen in deze munten plaatsvinden, aangezien de groep zeer aanwezig is op het internationale toneel. Ongunstige wisselkoersen kunnen LVMH er daarom toe brengen een strategie te volgen om haar verkoopprijzen in de lokale valuta te verhogen om een hoge eurokoers te compenseren.

We stellen ook een andere latente dreiging vast voor de groep met de opkomst van de grijze markt, die gebaseerd is op de prijsverschillen tussen Europa en Azië en die LVMH steeds meer verliezen laat lijden.

Onlangs registreerde de groep ook een aanzienlijke daling van het verkoopniveau op de Japanse markt, vooral voor 2016, en moest daarom zijn merk Mark Jacobs herpositioneren. Deze omzetdaling heeft uiteraard de winstgevendheid van de groep op de Aziatische markt verminderd.

Ten slotte en als het volume vertegenwoordigd door de verschillende activiteiten, zoals we eerder hebben gezien, een vorm van evenwicht vertoont met een goede verdeling tussen de verschillende branches, is de rentabiliteit van deze activiteiten ten opzichte van elkaar veel minder evenwichtig. We merken op dat het overgrote deel van de winst van de groep wordt gegenereerd door lederwaren, die ook een operationele marge van 45% realiseert. De groep is dan ook sterk blootgesteld aan de economische gezondheid en aan de vraag van deze markt alleen.

Een aantal veelgestelde vragen

Maken LVMH-aandelen deel uit van de CAC 40?

De CAC 40, de vlaggenschipindex van de Nyse Euronext Paris, bestaat uit de 40 Franse bedrijven waarvan de effecten het onderwerp zijn van de grootste transactievolumes. Dit zijn "sterrenaandelen" van de beurs van Parijs. LVMH-aandelen zijn daar duidelijk een van. En als het bedrijf van Bernard ARNAULT de leiding heeft genomen in de wereld van luxe, is het ook de "diva" van de Parijse kust. LVMH is inderdaad de eerste marktkapitalisatie van de CAC 40 met 200 miljard euro. En op zichzelf weegt het meer dan 11% van de kapitalisatie van de 40 CAC-aandelen.

Wat is de prijs van een LVMH-aandeel?

De prijs van het LVMH-aandeel komt overeen met de marktwaarde, die in realtime varieert tijdens de dagelijkse sessie. Begin februari 2010 handelde het aandeel tegen 78 € en de prijs is tot op de dag van vandaag gestegen. De waarde van het LVMH-aandeel is daarmee in 10 jaar tijd met 5,2 vermenigvuldigd. De prijs van een LVMH-aandeel kan ook stijgen op basis van zijn "prijsverdienverhouding" (PER). Deze indicator is de verhouding tussen de prijs van een effect gedeeld door de nettowinst per aandeel. Dat van het LVMH-aandeel stond begin februari 2020 op 27,73.

Hoe wordt u aandeelhouder van LVMH?

U komt in de verleiding om een prestigieus aandeel te verwerven op de beurs van Parijs. Wilt u toetreden tot de aandeelhoudersstructuur van LVMH? Weet dat de vlaggenschipwaarde van de CAC 40 binnen uw bereik ligt. Met een free float van 505.027.000 aandelen zijn LVMH-aandelen het onderwerp van talrijke dagelijkse uitwisselingen. Zijn notering is natuurlijk continu en zijn liquiditeit is perfect verzekerd. Om aandeelhouder van LVMH te worden, moet u een inkooporder bij uw bank plaatsen. Vooraf moet u uiteraard een effectenrekening of een PEA hebben.

--- Publiciteit ---
Verhandel het LVMH-aandeel!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. Het is belangrijk dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren. CFD's handelen met Plus500