JD.COM

Analyse van de koers van het JD.com aandeel

--- Advertentie ---
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder.
 
Grafiek van Tradingview

Om u te helpen beleggen in JD.com aandelen, bieden wij u, door middel van dit artikel geheel gewijd aan dit aandeel, om een aantal gegevens en informatie die nuttig zal zijn voor uw analyse te ontdekken. Op deze pagina zullen wij verschillende belangrijke aspecten van dit aandeel bespreken, zoals de activiteiten van deze onderneming, haar belangrijkste concurrenten op de markt en haar recente partnerschappen. Wij zullen u ook uitleggen hoe u een fundamentele kwaliteitsanalyse van dit aandeel kunt uitvoeren met de elementen waarmee rekening moet worden gehouden naar gelang van hun invloed.

Elementen die de prijs van dit actief kunnen beïnvloeden:

Analyse nr. 1

In de eerste plaats zullen wij met belangstelling de ontwikkeling en de diversificatie kunnen volgen van de portefeuille van producten die op het JD.com-platform op de markt worden gebracht om het mogelijk te maken steeds meer klanten te bereiken.

Analyse nr. 2

De strategische partnerschappen van JD.com met andere grote concerns kunnen het Chinese bedrijf ook in staat stellen zijn omzet te ontwikkelen.

Analyse nr. 3

Ook de internationale expansiestrategie van deze groep, die ertoe neigt steeds meer geografische markten te bereiken, zal op de voet worden gevolgd.

Analyse nr. 4

Het spreekt vanzelf dat u ook de directe concurrenten van JD.com en hun belangrijke publicaties in het oog moet houden, die de verdeling van het marktaandeel kunnen veranderen en dit bedrijf kunnen schaden of bevoordelen.

Analyse nr. 5

De publicaties van de financiële resultaten van de groep op jaar- en kwartaalbasis moeten uiteraard ook worden geanalyseerd. Daartoe zullen deze resultaten systematisch worden vergeleken met de prognoses van de analisten of met de doelstellingen van de strategische ontwikkelingsplannen.

--- Advertentie ---
Verhandel het JD.com-aandeel!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. CFD's handelen met Plus500

Algemene presentatie van JD.com

Laten we JD.com en zijn functies eens nader bekijken. Om te begrijpen hoe deze onderneming zich in de komende jaren kan ontwikkelen, is het van essentieel belang haar activiteiten en bronnen van inkomsten te kennen.

JD.com Group Inc. is een Chinese onderneming die gespecialiseerd is in onlinedistributie. Meer bepaald is dit bedrijf momenteel de nummer 2 in deze bedrijfssector in China in de onlinedistributie van consumentenproducten. Maar deze onderneming ontwikkelt parallel daarmee ook een marktplaatsactiviteit door derden-verkopers in contact te brengen met klanten.

Om de activiteiten van deze groep beter te begrijpen, is het mogelijk ze in verschillende divisies onder te verdelen volgens het aandeel in de omzet dat ze genereren en op die manier :

  • De verkoop van producten is uiteraard het belangrijkste onderdeel van de activiteiten van de onderneming en genereert alleen al bijna 88,5% van de omzet. Het betreft consumentenelektronica en huishoudelijke apparaten zoals computers, randapparatuur, digitale producten, mobiele telefoons, televisies, spelers, luidsprekers, camera's, cameo's, enz.digitale scopes, spelconsoles en andere, alsmede consumentenproducten waaronder kleding en accessoires, huishoudelijke artikelen, luxegoederen, mediaproducten, vrijetijdsproducten en sportuitrusting.
  • Ten slotte was de resterende 11,5% van de verkoop, d.w.z. 11,5%, afkomstig van diensten.
Analyse van de koers van het JD.com aandeel
--- Advertentie ---
Verhandel het JD.com-aandeel!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. CFD's handelen met Plus500

Concurrentie

Laten we nu eens kijken naar JD.com's industrie omgeving. Inderdaad, en hoewel de groep momenteel één van de leiders is in deze activiteitensector, heeft hij toch enkele serieuze concurrenten die u moet kennen en analyseren vooraleer u aan een analyse van dit aandeel op de beurs begint. Dit zijn momenteel de twee grootste tegenstanders van JD.com:

Amazon 

Natuurlijk moet je de Amazon groep goed in de gaten houden. Amazon is een Amerikaans bedrijf dat ook gespecialiseerd is in onlinehandel en is gevestigd in Seattle, VS. Amazon is naast Google, Apple, Facebook en Microsoft ook een van de webgiganten die GAFAM worden genoemd. Amazon begon zijn geschiedenis met de online verkoop van boeken en diversifieerde vervolgens geleidelijk naar de verkoop van culturele producten en vervolgens naar commerciële producten. De groep biedt nu allerlei producten te koop aan, waaronder voedingsproducten die online kunnen worden besteld. De Amazon-groep werd in 1997 ook op de Nasdaq geïntroduceerd. Momenteel heeft dit bedrijf, dat een van de grootste marktkapitalisaties ter wereld heeft, wereldwijd meer dan een miljoen mensen in dienst. Voor haar ontwikkeling heeft de groep, naast haar oorspronkelijke vestiging in de Verenigde Staten, talrijke andere specifieke vestigingen geopend in talrijke landen.

Alibaba 

De Chinese groep Alibaba, die in China de nummer één in deze sector is, net voor JD.Com, is ook een concurrent die van nabij moet worden gevolgd. Het is een beursgenoteerde Chinese onderneming die zich hoofdzakelijk bezighoudt met activiteiten op het gebied van internet, met name via een openbare markt die ten doel heeft de uitwisseling tussen ondernemingen in China maar ook daarbuiten te vereenvoudigen. Het bedrijf exploiteert ook betalings- en retailplatforms, een zoekmachine voor winkelen en cloudcomputingdiensten. Zijn activiteiten lijken sterk op die van Amazon, maar de Alibaba Group genereert nog meer inkomsten dan zijn Amerikaanse concurrent.


Strategische allianties

Zoals we zojuist hebben gezien, heeft de JD.com-groep verscheidene serieuze concurrenten. Maar zij kan ook rekenen op de steun van ondernemingen waarmee zij strategische partnerschappen aangaat. Wij stellen u voor hier twee concrete en recente voorbeelden van dit soort allianties te ontdekken ten einde u te helpen het belang ervan te begrijpen.

SMCP 

Het eerste partnerschap waar we het hier over gaan hebben was tussen JD.com en SMCP in 2019. De twee bedrijven kondigden de ondertekening aan van een eersteklas partnerschap waardoor klanten van JD.com in China toegang krijgen tot de collecties van Sandro en Maje, die nu tot de favoriete merken op de luxemarkt behoren die in dit land toegankelijk zijn.

Farfetch

Een ander strategisch partnerschap werd in 2017 gesloten tussen JD.com en de Engelse e-tailer Farfetch via Toplife, het e-commerceplatform in de luxesector van de Chinese reus. Vervolgens probeerde Farfetch een eigen site in China te lanceren door gebruik te maken van JD.com's gegevens over Chinees consumentengedrag en de logistieke mogelijkheden van zijn Luxury Express service. Maar Farfetch slaagde er uiteindelijk niet in om zijn partner te omzeilen en versterkte daarom zijn partnerschap met hem in 2020 om toegang te krijgen tot de 300 miljoen actieve gebruikers van dit platform. Door dit strategische partnerschap kreeg de Engelse e tailer dus een bevoorrechte highlight op de JD.Com applicatie en onmiddellijke toegang tot de 3.000 merken van het Farfetch netwerk voor de miljoenen JD.com klanten. De twee bedrijven zijn ook verbonden door andere partnerschappen, aangezien Farfetch eerder het platform voor luxeproducten Toplife van JD.com overnam met de bedoeling het samen te voegen met zijn Chinese tak. 

--- Advertentie ---
Verhandel het JD.com-aandeel!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. CFD's handelen met Plus500

Een aantal veelgestelde vragen

Wanneer werd de JD.com groep naar de beurs gebracht?

De JD.com Group heeft in mei 2014 zijn beursgang op de Amerikaanse Nasdaq-beurs afgerond. Op het ogenblik van deze eerste notering slaagde het bedrijf erin bijna 1,78 miljard dollar op te halen. Vandaag kunt u de koers van dit aandeel nog steeds live volgen op deze markt en op het segment van de Nasdaq Global Select Market. De notering van dit aandeel is hier in US dollars.

Welke analyse moet ik gebruiken om te anticiperen op trends in JD.com aandelen?

Om de beste kans te hebben om te anticiperen op toekomstige trends in de aandelenkoers van JD.com, moet u niet slechts één, maar verschillende analyses uitvoeren. De meest gebruikelijke zijn uiteraard fundamentele en technische analyse. Maar u kunt deze twee soorten analyse aanvullen met andere methoden, zoals financiële analyse, sectoranalyse of ratio-analyse.

Waar en hoe kan ik JD.com-aandelen kopen?

Chinese aandelen kopen is relatief ingewikkeld omdat er in Europa maar weinig financiële producten zijn waarmee u aandelen van deze bedrijven kunt kopen. Er zijn echter een paar beleggingsproducten die ze aanbieden en u kunt er ook voor kiezen een opwaartse positie in het aandeel in te nemen door gebruik te maken van derivaten zoals CFD's of contracts for difference die toegankelijk zijn via goedgekeurde online handelsplatforms op de markt.

--- Advertentie ---
Verhandel het JD.com-aandeel!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. Het is belangrijk dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren. CFD's handelen met Plus500