Elementen die de prijs van dit actief kunnen beïnvloeden:

Analyse nr. 1

Natuurlijk zal de automobielmarkt in het algemeen nauwlettend in de gaten worden gehouden, aangezien de vraag over de hele wereld fluctueert.

Analyse nr. 2

Innovaties en nieuwe voertuigreleases van de groep zullen ook evenementen zijn waarmee u rekening moet houden in uw analyses.

Analyse nr. 3

Ford probeert zich ook te positioneren in bepaalde kleinere Aziatische markten, maar met een sterke vraag naar voertuigen van een vergelijkbaar gamma als die welke door de groep worden geproduceerd. De operaties om zich op deze markten te vestigen zullen dus worden gecontroleerd.

Analyse nr. 4

De prijs van de olie en de brandstofprijzen zullen ook een directe invloed hebben op de manier waarop deze actie zich zal ontwikkelen.

Analyse nr. 5

Natuurlijk moet er een volledige studie worden gemaakt van de concurrentie in deze sector, die bijzonder sterk en belangrijk is.

Analyse nr. 6

Ten slotte zullen de door Ford toegepaste strategieën worden gevolgd, met name om het concurrentievermogen te verbeteren door de kosten te verlagen.

--- Publiciteit ---
Handel in het Ford aandeel!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder.

Algemene presentatie van het bedrijf Ford :

De Ford Motor Company Group is een Amerikaanse groep die een van 's werelds grootste autofabrikanten is. De activiteit kan echter worden onderverdeeld in verschillende divisies. Het grootste deel van de omzet wordt gegenereerd door de verkoop van voertuigen van Ford en Lincoln, terwijl een klein deel van de activiteiten betrekking heeft op diensten zoals financiering.

 

Ken de concurrentie van de Ford aandelen:

Enkele jaren geleden was de Amerikaanse Ford-groep nog een van 's werelds grootste autobedrijven. Vandaag de dag is het echter gedegradeerd naar de onderkant van de ranglijst, ondanks de steeds agressievere concurrentie van over de hele wereld. Om u te helpen uw fundamentele analyse van de voorraad van Ford duidelijker te zien en te verbeteren, vindt u hier enkele inzichten in de belangrijkste concurrenten van Ford.

 

De strategische allianties die de Ford-groep heeft opgezet:

Ford is al vele jaren een partner van onder andere BP, waarmee het bedrijf technologieën ontwikkelt die zich richten op het energieverbruik van motorvoertuigen.

 

De voordelen en de sterke punten van het Ford-aandeel als beursactief:

De voordelen van de Ford-groep zijn in de eerste plaats de uitstekende positionering in de sector en de kwaliteit van het merkimago. De Ford-groep is momenteel immers een van de belangrijkste spelers in de automobielindustrie in de wereld. Als gevolg daarvan profiteert het van een zeer sterk merkimago dat helpt om de populariteit van zijn producten te behouden en om een langdurige klantenbinding op te bouwen. Bovendien stelt de positionering van Ford bij de grootste autofabrikanten ter wereld het bedrijf in staat om zijn voertuigen gemakkelijker te verkopen en te profiteren van geprivilegieerde relaties met zijn leveranciers, terwijl het tegelijkertijd zeer concurrerend blijft.

Een ander interessant voordeel om deze keer op de hoogte te zijn, is de toeleveringsketen van Ford. Deze bevoorradingsketen heeft immers een internationale dimensie die de activiteiten van de groep wereldwijd helpt te bevorderen en tegelijkertijd de productiekosten vermindert en de groep in staat stelt bepaalde markten die als bijzonder aantrekkelijk worden beschouwd, te penetreren.

De uiteindelijke kracht van de Ford-groep is het effectieve innovatieproces dat zij op gang brengt. De innovatieprocessen van het bedrijf zijn immers bijzonder goed doordacht om de prestaties van de nieuwe voertuigen van de groep te maximaliseren. Sinds de invoering van het One Ford-plan zo'n tien jaar geleden zijn deze innovatieprocessen versterkt en dragen ze tot op de dag van vandaag hun vruchten. Ford investeert jaarlijks een groot budget in onderzoek en ontwikkeling en probeert zich te positioneren in toekomstige segmenten zoals elektrische of autonome voertuigen.

 

De nadelen en zwakke punten van het Ford-aandeel als beursactief:

In de eerste plaats wordt opgemerkt dat de Ford-groep een beperkt algemeen bereik van zijn productienetwerk heeft. Het netwerk van productiefaciliteiten van Ford is inderdaad bijzonder beperkt in vergelijking met de netwerken van sommige van zijn concurrenten, zoals de Toyota-groep. De Ford-groep heeft de afgelopen decennia inderdaad verschillende productie-eenheden in Europa gesloten, wat heeft bijgedragen tot een verdere verzwakking van dit netwerk. Dit gebrek aan geografische spreiding van de productie leidt uiteraard tot aanzienlijke exportkosten die tot uiting komen in de verkoopprijzen van de voertuigen van de groep.

Een ander nadeel voor de winstgevendheid van Ford houdt ook verband met de hogere kosten waarmee het bedrijf wordt geconfronteerd in vergelijking met de kosten van zijn concurrenten, die beter betaalbaar zijn. Ook hier heeft de Japanse concurrent Toyota de laagste kosten in vergelijking met Ford, met name wat betreft de innovatieprocessen. Bovendien is het innovatievermogen van Ford, dat door deze hoge kosten wordt afgeremd, dus trager dan dat van zijn belangrijkste concurrenten en stelt het bedrijf niet in staat om snel en doeltreffend te reageren op nieuwe of opkomende trends en nieuwe marktbehoeften, ook al heeft het de afgelopen jaren zijn efficiëntie op dit gebied vergroot.

Het laatste nadeel van de Ford-groep betreft de concurrentie in het algemeen en de Europese concurrentie in het bijzonder, die de afgelopen jaren een hoge vlucht heeft genomen. Hoewel Ford nog steeds zeer goed gepositioneerd is op de Amerikaanse markt, glijdt de Europese markt weg en worden de problemen van Ford steeds belangrijker. Op de lange termijn kan dit dus een probleem vormen voor de totale winstgevendheid van de onderneming.

Zoals u ziet, zijn er bijna evenveel argumenten voor een stijging van de koers van het Ford-aandeel als voor een daling van de koers van het Ford-aandeel. Deze elementen moeten dus zorgvuldig worden geanalyseerd en vergeleken voordat er een beslissing wordt genomen over welke trend er moet worden gevolgd. Uiteraard zal hier ook een volledige technische analyse worden uitgevoerd voordat er conclusies worden getrokken over de toekomstige ontwikkeling van deze beurswaarde.

Een aantal veelgestelde vragen

Wie zijn de belangrijkste particuliere aandeelhouders van Ford?

De Ford-groep heeft verschillende grote particuliere aandeelhouders in zijn kapitaal. In 2020 omvatten deze aandeelhouders The Vanguard  Group met 7,69% van de aandelen,  Evercore  Trust  Company met  5,03% van de aandelen, Newport Trust met 4,76% van de aandelen, SSgA  Funds  Management met 4,59% van de aandelen, Dodge  & Cox met 3.50% van de aandelen, BlackRock  Fund  Advisors met  2,60% van de aandelen, Geode  Capital Management met 1,39% van de aandelen, Capital  Research  & Management met 1,39% van de aandelen, Northern Trust Investments met 1,09%  van de aandelen en Peloton Partners met 1,05% van de aandelen.

Is een technische analyse van de Ford-voorraad verplicht?

Technische analyse van een aandeel is niet verplicht, maar wordt toch sterk aanbevolen als u  betrouwbare handelssignalen wilt krijgen , zelfs als u een volledige fundamentele analyse van het aandeel uitvoert. Raadpleeg daarom altijd de voorraadtabellen voor dat aandeel en zoek naar de meest interessante trend- en volatiliteitsindicatoren.

--- Publiciteit ---
Handel in het Ford aandeel!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. Het is belangrijk dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.