Het aandeel Ferrari kopen

Tips voor het handelen in Ferrari-aandelen

Advies nummer 1

In de eerste plaats zullen we de inspanningen van het merk opvolgen om voet aan de grond te krijgen in het segment van de hybride of geavanceerde technologievoertuigen en de aangekondigde nieuwe voertuigmodellen.

Advies nummer 2

Het zal ook nodig zijn om rekening te houden met de inspanningen van Ferrari om haar distributienetwerk en dienstenaanbod uit te breiden om meer inkomsten te genereren.

Advies nummer 3

Elke wijziging in het douanebeleid van bepaalde Ferrari importerende landen zal uiteraard van het grootste belang zijn voor de winstgevendheid van de groep.

Advies nummer 4

Tot slot zal de markt voor hoogwaardige sportauto's en de indicatoren daarvan zeer nauwlettend in het oog moeten worden gehouden. Met name is het sterk aanbevolen om een diepgaande studie uit te voeren naar de concurrentie in deze sector en de ontwikkeling van elkaars marktaandelen of het uit de markt nemen van nieuwe voertuigen.

Beleg in het aandeel Ferrari!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder.
Iedereen kent het Italiaanse automerk Ferrari. Maar wist u dat deze wereldberoemde onderneming onlangs voor het eerst een beursnotering heeft gekregen? Als u geïnteresseerd bent in het beleggen in het aandeel Ferrari, kunt u hier meer ontdekken over de activiteiten van het bedrijf en de realtime koers van dit actief. Daarnaast krijgt u ook enkele gegevens over de recente beursintroductie vanuit grafisch oogpunt.  

 

Over de Ferrari-groep:

Ferrrari is een Italiaans bedrijf dat auto's ontwerpt en dat is gespecialiseerd in luxewagens. Het bedrijf ontwerpt, produceert en verkoopt particuliere voertuigen, maar ook raceauto's, accessoires en andere afgeleide producten.

De Ferrari-groep exporteert bijna 90% van zijn totale productie en is aanwezig op ruim 60 markten in de hele wereld. Het bedrijf heeft meer dan 200 internationale dealers.

 

De belangrijkste concurrenten van Ferrari:

De Italiaanse groep Ferrari is wereldwijd een van de grootste namen in de sector van luxe sportauto's. Op dat vlak ondervindt de groep binnen zijn sector concurrentie van verschillende internationale automerken die elkaar al jarenlang bekampen. Via deze lijst met de belangrijkste concurrenten van Ferrari kunt u enkele rechtstreekse concurrenten van het merk ontdekken.

Het is erg aangeraden om deze concurrentie nader te bestuderen voordat u een beleggingsstrategie voor de aandelenkoers van Ferrari ontwikkelt.

 

De belangrijkste partners van Ferrari:

 

Analyse van de koers van het aandeel Ferrari:

De koers van het aandeel Ferrari kreeg zijn eerste notering op 23 oktober 2015, de dag van de beursintroductie van de Italiaanse onderneming. Deze eerste notering lag op 56,63 $ maar sindsdien is de koers sterk gedaald en in november 2015 dook de koers onder de grens van 50 $.

 

Beursgegevens

Hoewel het natuurlijk zeer belangrijk is om zich te concentreren op de gegevens van de historische technische analyse van de koers van het Ferrari-aandeel, alsook op de fundamentele gegevens met de gedetailleerde activiteiten van deze groep en de gebeurtenissen die de stijging ervan markeerden, is het even belangrijk om de meer algemene maar even belangrijke beursgegevens van deze beurs te kennen. Daarom stellen wij voor om dit artikel af te sluiten met enkele gegevens over de notering van het Ferrari-aandeel en de kerncijfers van de positie van Ferrari op de internationale beurs:

 

Economische geschiedenis

Hier is wat nuttige informatie over de economische en financiële geschiedenis van het bedrijf Ferrari met de data die de laatste jaren van het bedrijf hebben gemarkeerd.

Door deze informatie te vergelijken met de beursgrafieken, kunt u beter anticiperen op toekomstige koerswijzigingen voor dit aandeel.

 

De voordelen en sterke punten van het Ferrari-aandeel als beursactivum:

Laten we allereerst niet vergeten dat het merk Ferrari een lange geschiedenis heeft. Hierdoor heeft het een erfgoed en een erkenning in zijn werkgebied, wat op dit moment zijn belangrijkste kracht is. De merkwaarde van Ferrari is een van de sterkste in deze sector, aangezien dit merk door het grote publiek wordt beschouwd als een cultmerk en synoniem voor kwaliteit en uitmuntendheid.

Daarnaast is een andere kracht van de Ferrari-groep de zeer sterke aanwezigheid in de autosportsector. Dankzij haar belangrijke vertegenwoordiging in grote kampioenschappen en internationale wedstrijden, versterkt Ferrari opnieuw haar zichtbaarheid in de hele wereld en wint het meer vertrouwen van de consument terwijl het tegelijkertijd autosportliefhebbers aantrekt. Het stelt Ferrari ook in staat om haar technologische innovatiecapaciteiten en prestaties te demonstreren.

Het moet gezegd worden dat de innovatieve capaciteiten van Ferrari ook een andere kracht zijn van dit bedrijf, dat een ultramoderne ontwerpafdeling leidt en veel investeert in onderzoek en ontwikkeling om steeds verder te gaan in het ontwerp van haar motoren en luxe voertuigen. Met name de kopers van deze voertuigen waarderen de inspanningen van het merk om zijn voertuigen uit te rusten met een zeer lichte legering die een efficiëntere acceleratie en een betere wegligging biedt dan de meeste van zijn concurrenten.

Ferrari heeft onlangs ook veel energie geïnvesteerd in het opzetten van een programma voor tweedehandsverkoop. Het resultaat is dat zij haar nieuwe voertuigen niet langer alleen op bestelling op de markt brengt, maar nu alle klantensegmenten bereikt, waardoor zij haar winst natuurlijk kan verhogen.

Een ander voordeel van dit bedrijf is het lage niveau van marketing- en reclame-uitgaven. Dankzij zijn wereldwijde reputatie is het merk inmiddels een bron van inspiratie en een van de meest begeerde ter wereld. Hierdoor bespaart Ferrari aanzienlijk op de communicatie.

Ten slotte moet ook worden opgemerkt dat de Ferrari-groep niet alleen sport- en luxeauto's verkoopt, maar ook een aantal zeer lucratieve bijproducten zoals parfums, kleding en miniatuurreplica's van haar voertuigen aanbiedt.

 

De nadelen en zwaktes van het Ferrari-aandeel als beursactivum:

Nu dat u de belangrijkste troeven van de Ferrari-groep kent, hier is een samenvatting van de belangrijkste tekortkomingen die u toelaten zal om uw oordeel tijdens uw analyses van deze titel te matigen.

Ten eerste kan worden vastgesteld dat het douanebeleid van sommige landen de verkoop van Ferrari in sommige delen van de wereld sterk beperkt. De complexiteit van de procedures voor de invoer van deze voertuigen heeft de neiging de procedures te verlengen, wat sommige kopers kan hinderen.

Ferrari heeft ook te maken met steeds veeleisender en veeleisender verwachtingen van haar klanten. De groep is echter niet altijd in staat om aan deze eisen te voldoen.

Ten slotte blijft concurrentie een belangrijk negatief punt voor de onderneming, waarbij de tegenstanders hun inspanningen om marktaandeel te winnen verdubbelen.

Waar kun je beleggen in het aandeel Ferrari?

Wilt u voortaan ongeacht zijn koersevolutie positie innemen op het aandeel Ferrari? Open dan vanaf nu uw tradingaccount via een betrouwbare online effectenmakelaar.

Beleg in het aandeel Ferrari!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. Het is belangrijk dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.