AIR FRANCE KLM

Analyse van de koers van het Air France KLM aandeel

--- Publiciteit ---
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder.
 
Grafiek van Tradingview

Elementen die de prijs van dit actief kunnen beïnvloeden:

Analyse nr. 1

Uiteraard zullen de financiële resultaten van deze onderneming met de grootste aandacht moeten worden gevolgd met de publicaties van de kwartaal- en jaarresultaten van de Groep die beschikbaar zijn op de website.

Analyse nr. 2

We houden ook de strategische groeiplannen in de gaten die door Air France KLM zijn opgesteld en waarover de Groep regelmatig communiceert. Na verloop van tijd zal de voortgang van de resultaten van de onderneming worden gecontroleerd om ervoor te zorgen dat deze in overeenstemming zijn met de doelstellingen die in de plannen zijn vastgelegd.

Analyse nr. 3

Het spreekt voor zich dat de activiteiten van de groep nauw verbonden zijn met de toeristische sector, waarvan de ontwikkeling zal worden gevolgd.

Analyse nr. 4

Ook het creëren van nieuwe langeafstandsroutes of de beschikbaarheid van nieuwe reisprogramma's voor het publiek zijn interessante elementen in deze fundamentele analyse.

Analyse nr. 5

Gezien de specifieke activiteiten van deze maatschappij zal het ook nodig zijn om toezicht te houden op politieke beslissingen en veranderingen in Frankrijk, met name wat betreft de belasting op vliegtickets of de sociale lasten van de luchtvaartmaatschappijen in het algemeen.

Analyse nr. 6

Tot slot zullen we ook de concurrentie waar de groep mee te maken heeft in het oog houden, met name de opkomst van de goedkope luchtvaartmaatschappijen.

--- Publiciteit ---
Handel nu in Air France KLM aandelen!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. CFD's handelen met Plus500

Algemene presentatie van Air France KLM :

Iedereen kent de Air France KLM Groep, die niemand minder dan de leider is onder de Franse luchtvaartmaatschappijen, maar weinig mensen weten dat ze ook in de top van de internationale luchtvaartranglijst staat.
De omzet wordt gegenereerd door verschillende activiteiten, zoals natuurlijk het luchtvervoer van passagiers, maar ook het vervoer van goederen voor meer dan 85% van de omzet of zelfs onderhouds- of cateringdiensten voor 7,3% van de omzet.
 Wat het vervoer van goedkope passagiers betreft, vertegenwoordigt het 6,1% via haar dochteronderneming Transavia.

Het bedrijf is eigenaar van de Air France KLM-vloot, maar ook van KLM, Régional, Brit Air, City Jet en Transavia France. Het grootste deel van de omzet wordt gegenereerd in Frankrijk en Afrika.

Air France KLM is natuurlijk een bedrijf van internationale allure, vanwege haar core business van het luchtvervoer. Het is daarom interessant om te weten hoe de omzet per land is verdeeld. Hier is het detail van deze informatie:

Het passagiersvervoer is vandaag de dag nog steeds goed voor 80% van de omzet van Air France KLM. Afhankelijk van de bestemming is deze omzet als volgt verdeeld:

 

Ken de concurrentie van het aandeel van Air France KLM:

De Air France KLM Groep is vandaag de dag nog steeds een van de toonaangevende luchtvaartmaatschappijen in Frankrijk en bouwt geleidelijk aan een plaats voor zichzelf op in Europa. Het heeft echter nog steeds te maken met toenemende concurrentie van verschillende Europese luchtvaartmaatschappijen. We nodigen u uit om meer te weten te komen over deze directe concurrenten die Air France KLM overschaduwen.

 

De strategische allianties die de Air France KLM Groep heeft opgezet:

De Air France KLM Groep heeft in de loop der jaren ook bepaalde samenwerkingsverbanden ontwikkeld met een aantal bedrijven in verschillende sectoren.

 

Wat zijn de voordelen en sterke punten van het aandeel Air France KLM als beursgenoteerde onderneming?

Het eerste wat gezegd kan worden over de Air France KLM Groep is natuurlijk haar positionering in de markt van het luchtvervoer. Het Franse bedrijf is inderdaad een van de leiders in deze sector en heeft momenteel het grootste luchtnetwerk tussen Europa en de rest van de wereld. Air France KLM is ook de leider op het gebied van passagiersvervoer in Europa, met meer dan ¾ van de activiteiten van de luchtvaartmaatschappij op het gebied van inter-Europees vervoer. Tot slot is Air France KLM ook de internationale leider op het gebied van vrachtvervoer en vliegtuigonderhoud.

Als Air France KLM zich winstgevend heeft kunnen positioneren op de wereldmarkt, dan is dat met name te danken aan de SkyTeam-alliantie die zij beheert en die momenteel meer dan 20% van het internationale marktaandeel voor haar rekening neemt. Het partnerschap met het Indiase bedrijf Jet Airways en de joint venture die de Groep heeft opgezet met Delta Airlines voor de Noord-Atlantische markt en waarvan het samenwerkingscontract tot 2019 is ondertekend, zijn eveneens toe te juichen. Deze sterke aanwezigheid buiten de Europese markt alleen al is geruststellend voor investeerders.

De Air France KLM groep onderscheidt zich ook van haar concurrenten door het aanbieden van een opmerkelijk aanbod aan verbindingen dankzij het aansluitende platform dat bekend staat als de dubbele intercontinentale hub, die de hubs op de luchthavens van Parijs-Charles de Gaulle en Amsterdam-Schipol combineert.

Recentelijk heeft Air France KLM haar investeringen in de high-end reissector verveelvoudigd, wat een belangrijke uitdaging is voor deze sector en interessante resultaten belooft. Tegelijkertijd heeft de groep zich met haar in 2007 opgerichte goedkope dochteronderneming Transavia, die sinds 2012 winst maakt, ook kunnen positioneren in de low-costsector. Dit heeft met name een belangrijke herstructurering van het point-to-point netwerk van de groep mogelijk gemaakt.

De laatste tijd is Air France KLM ook winstgevender geworden dankzij haar onderhoudsdiensten. De Groep is internationaal gezien inderdaad de op één na grootste in deze sector geworden.

Zoals alle luchtvaartmaatschappijen profiteert ook Air France KLM al enige tijd van de daling van de prijzen van ruwe olie, waardoor zij aanzienlijk kan besparen op haar kerosineaankopen. Aangezien deze kosten meer dan 35% van de bedrijfskosten vertegenwoordigen, biedt dit goede vooruitzichten.

Ten slotte kunnen ook de inspanningen van de onderneming om haar schuldenlast te verminderen worden benadrukt, met een aanzienlijke daling van de schuldenlast sinds 2015.

 

Wat zijn de tekortkomingen en zwakke punten van het aandeel Air France KLM als beursgenoteerde onderneming?

Het eerste zwakke punt van dit bedrijf is natuurlijk zijn aanzienlijke blootstelling aan de gezondheid van de Europese economie. Hoewel Air France KLM profiteert van een steeds belangrijkere internationale aanwezigheid, met name in Noord-Amerika en Azië-Pacific, blijft 2/3 van haar omzet geconcentreerd in de Europese geografische sector.

Air France KLM is ook sterk afhankelijk van korte routes, die steeds meer worden uitgedaagd door verschillende low-cost maatschappijen zoals EasyJet of Ryanair of door high-end maatschappijen uit de Golfstaten en Zuidoost-Azië. Een andere belangrijke concurrent op dit soort routes is de hogesnelheidstrein.

Air France KLM heeft ook te kampen met hogere kosten voor belastingen in Frankrijk en voor tussenstops in vergelijking met concurrerende luchtvaartmaatschappijen, wat drukt op haar winstgevendheid en concurrentievermogen.

Ook de winstgevendheid van de langeafstandsvervoersactiviteiten van de Air France KLM Groep is recentelijk gedaald. Aangezien deze sector meestal de meest winstgevende van de groep is, kunnen we dus gevolgen verwachten voor de toekomstige resultaten. Ook het vrachtvervoer heeft te lijden onder een verlies aan dynamiek met een beladingsgraad van minder dan 60% in de afgelopen jaren.

Ook met de Franse vakbonden maakt de groep zich al vele jaren grote zorgen, en met name met de vele stakingsbewegingen blijft de dialoog hier gecompliceerd.

Ten slotte is Air France KLM ook verantwoordelijk voor aanzienlijke operationele verliezen die van jaar tot jaar lijken aan te houden ondanks de inspanningen van het management van de Groep.

Een aantal veelgestelde vragen

Wat zijn de belangrijkste data om te weten te komen over Air France?

Enkele belangrijke data om te weten te komen over de Air France KLM groep. De KLM is opgericht in 1919. Air France werd opgericht in 1933. In 2003 wordt KLM de enige aandeelhouder van Transavia. In 2013 heeft de groep Air France haar dochteronderneming HOP opgericht. In 2018 neemt Benjamin Smith het management van de Groep over. In 2019 wordt Hop Air France tenslotte Air France Hop. Deze data hebben inderdaad de geschiedenis van dit bedrijf en zijn ontwikkeling door de jaren heen getekend.

Wat zijn de verschillende activiteiten van Air France?

De Air France Groep heeft veel verschillende activiteiten in verschillende segmenten. De verschillende activiteiten van de groep zijn dus het luchtvervoer, waarmee we vertrouwd zijn via passagiers- en luchtvrachtvervoer, vliegtuigonderhoud en luchtvaartdiensten. Het zijn echter de luchtvervoersactiviteiten die de meeste winst opleveren.

Wie bezit de hoofdstad van Air France KLM?

Het kapitaal van de KLM-groep Air France is nog steeds voor 14,30% in handen van de Franse staat en voor 14% van de Nederlandse staat. Tot de belangrijkste aandeelhouders van deze onderneming behoren ook de Chinese groep China Eastern met 8,8% van de aandelen, en Delta Airlines in de Verenigde Staten, eveneens met 8,8%. De overige 3,9% van de aandelen is in handen van de medewerkers, 0,3% van de eigen aandelen en 50,2% van de free float.

--- Publiciteit ---
Handel nu in Air France KLM aandelen!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. Het is belangrijk dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren. CFD's handelen met Plus500