Algemene presentatie van het bedrijf Adyen :
Laten we onze ontdekking van het Adyen-aandeel beginnen met de ontdekking van het uitgevende bedrijf, namelijk het Adyen-bedrijf. Een goede kennis van dit bedrijf en zijn activiteiten is inderdaad essentieel als u efficiënt wilt investeren in deze aandelen en betrouwbare en winstgevende strategische posities wilt innemen.
De Adyen Groep is een Nederlandse onderneming die gespecialiseerd is in de technologiesector en die met name gespecialiseerd is in contactloos betalen. Als zodanig biedt Adyen een uniek geïntegreerd platform dat bedoeld is om dergelijke betalingen te faciliteren voor webwinkeliers over verschillende kanalen en regio's heen.
De Adyen Groep is onlangs, in 2018, naar de beurs gegaan en heeft nu een marktkapitalisatie van meer dan 20 miljard euro. De jaarresultaten van het bedrijf zijn sinds de beursintroductie verrassend sterk en overweldigend positief. Ten tijde van de beursgang in 2018 maakte Adyen veel lawaai door de waarde ervan onmiddellijk tot een hoog niveau te zien stijgen en in één sessie meer dan 14 miljard euro aan marktkapitalisatie te zien bereiken.
Tot de klanten van de groep behoren grote bedrijven met de platforms Spotify en Uber en distributeurs zoals Etam en Mango.
Ken de concurrentie van het Adyen-aandeel:
Sinds de beursintroductie in 2018 heeft de Adyen Groep een lange weg afgelegd en is ze de derde grootste groep van Europa in het online betaalsegment geworden. Het is dan ook van essentieel belang om bekend te zijn met de twee belangrijkste concurrenten, die wij hier nader zullen toelichten:
- WorldPay: Vroeger bekend als Streamine en toen als RBS WorldPay, deze betaaldienstverlener is opgericht in 1989 en is vandaag de dag gespecialiseerd in online creditcardbetalingsoplossingen. Het is de leider in deze sector.
- Wirecard: Wirecard AG is een Duitse technologie- en financiële dienstverlener die gespecialiseerd is in risicobeheer, creditcardproductie en transactieverwerking. Het heeft onlangs een online betaaldienst ontwikkeld in directe concurrentie met Adyen.
De strategische allianties die de Adyen Groep heeft opgezet:
Naast het kennen van de concurrenten van Adyen, moet u ook de belangrijkste bondgenoten kennen, die we hier nader zullen bespreken met de recente samenwerkingsverbanden die dit bedrijf heeft opgezet:
- Alipay: Met name in 2019 heeft Adyen een samenwerkingsverband opgezet met Alipay, dat niemand minder is dan 's werelds toonaangevende platform voor betalingsdiensten en wordt beheerd door Ant Financial Services Group, de financiële dochteronderneming van de Chinese groep Alibaba. Deze samenwerking richt zich met name op de merken AliExpress, Taobao, Tmall en Alibaba, waarvoor Adyen het beheer van betalingen buiten de Chinese markt zal faciliteren. Voor Alibaba ondersteunt dit partnerschap de verbetering en harmonisatie van het betalingsbeheer.
- Keyrus: In 2018 heeft Adyen een strategisch partnerschap met de Keyrus Group aangegaan om eengemaakte commerciële oplossingen aan te bieden aan bedrijven. Keyrus, toenmalig marktleider op het gebied van digital commerce consulting, zorgde voor een uniforme commerciële oplossing voor het betalingsproces voor bedrijven die op zoek zijn naar een betere klantervaring. De oplossing van Adyen beheert alle financiële transacties en maakt een geharmoniseerde ervaring over verschillende kanalen en apparaten mogelijk.