3M

Analyse van de koers van het 3M aandeel

--- Advertentie ---
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder.
 
Grafiek van Tradingview

Het aandeel van het Amerikaanse bedrijf 3M trekt veel beleggers over de hele wereld aan en heeft een hoge liquiditeit en soms een hoge volatiliteit. Maar voordat u begint met speculeren op het aandeel, raden wij u aan verschillende gegevens over de onderneming te lezen, zoals details over haar activiteiten, haar belangrijkste concurrenten en haar recente partnerschappen, evenals andere beursgegevens en historische technische analyses die u zullen helpen begrijpen hoe het aandeel op de markt presteert.

Elementen die de prijs van dit actief kunnen beïnvloeden:

Analyse nr. 1

In de eerste plaats zal 3M de aankondigingen volgen van overnames door 3M van andere bedrijven die het bedrijf in staat zullen stellen zijn activiteiten te diversifiëren.

Analyse nr. 2

Wij zullen ook de expansiestrategie van de groep in bepaalde segmenten, zoals het segment van de hernieuwbare energie, die in de toekomst ongetwijfeld belangrijke nieuwe bronnen van inkomsten zullen opleveren, in het oog houden. Dit betreft ook de investeringen die 3M heeft gedaan in de sector kathodemateriaal met het oog op de ontwikkeling van nieuwe innoverende producten en de verdere verhoging van de rentabiliteit.

Analyse nr. 3

Ook het financiële herstel van de groep, die zwaar te lijden had onder de economische crisis van 2008, moet met de grootste aandacht worden gevolgd.

Analyse nr. 4

Wij zullen ook de evolutie volgen van de steeds strenger wordende wetten en voorschriften op milieugebied, die aldus een invloed kunnen hebben op de strategie van de groep waarvan de hoofdactiviteit in de chemische sector ligt.

Analyse nr. 5

Tenslotte zullen wij ook de concurrentie in deze activiteitensector, die steeds sterker wordt, in het oog houden.

--- Advertentie ---
Verhandel het 3M-aandeel!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. CFD's handelen met Plus500

Algemene presentatie van 3M

Het Amerikaanse concern 3M is een van de grote namen in de mondiale industriële sector die verschillende soorten producten ontwerpt, vervaardigt en op de markt brengt. Zijn productie kan immers in verschillende grote productgroepen worden onderverdeeld naargelang van het aandeel in de omzet dat zij genereren en op die manier :

  • De industriële producten, waaronder schuurmiddelen, lijmen, tapes, kleefstoffen, reinigingsproducten, lucht- en vloeistoffiltratiesystemen, maken 33,5% van de totale omzet van de onderneming uit.
  • Veiligheidsproducten en signalisatieproducten, waaronder antislipbekledingsproducten, brandbeveiligingssystemen en wegbewijzeringsproducten, genereren 18,4% van de totale omzet. Tot deze groep behoren ook beeldschermapparatuur en grafische systemen.
  • Gezondheidszorgproducten, waaronder orthopedische apparatuur, chirurgische apparatuur en apparatuur voor de ademhaling, producten voor de vrouwelijke hygiëne en producten voor tandverzorging vertegenwoordigen 17,9% van de groepsomzet.
  • Elektronische en elektrische producten zoals interconnectieproducten, verbindingen en optische componenten vertegenwoordigen 15,7% van de omzet van de onderneming.
  • Tenslotte vertegenwoordigen verbruiksgoederen zoals kleefbanden, zelfklevend papier, filters, projectoren en schermdragers 14,5% van de gegenereerde omzet.

Het is uiteraard in de Verenigde Staten dat 3M het grootste deel van zijn omzet behaalt met 40,5% van de totale omzet. Daarna komt Azië-Pacific met 29,4% van de verkoop, Europa, het Midden-Oosten en Afrika met 20,50% van de verkoop en tenslotte Latijns-Amerika en Canada met 9,6% van de verkoop.

Analyse van de koers van het 3M aandeel
--- Advertentie ---
Verhandel het 3M-aandeel!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. CFD's handelen met Plus500

Concurrentie

 De belangrijkste concurrenten van 3M:

Wegens zijn sterk gediversifieerde activiteiten en de verschillende sectoren waarop de door hem ontwikkelde produkten van invloed zijn, heeft 3M te kampen met concurrenten uit verschillende specialisatiegebieden en het is uiteraard belangrijk de gevaarlijkste te kennen.Tijdens uw studies over 3M raden wij u aan rekening te houden met deze verschillende concurrerende bedrijven waarvan u de verschillende gegevens in uw fundamentele analyses zult integreren. Let in het bijzonder op de resultaten van deze groepen voor produkten die rechtstreeks concurreren met die van 3M.

Johnson & Johnson 

De Amerikaanse Johnson & Johnson-groep is momenteel de grootste concurrent van 3M. Zij heeft vele merken van allerlei soorten hygiëneproducten, zoals zeep, babyproducten en medische apparatuur, die zij hoofdzakelijk op de Amerikaanse markt distribueert, maar ook in de rest van de wereld.

Bayer

De op één na grootste concurrent is de farmaceutische reus Bayer, die eveneens producten ontwikkelt en op de markt brengt die rechtstreeks concurreren met de producten van 3M. 3M is een van 's werelds grootste internationale farmaceutische, biologische en agrochemische bedrijven en produceert ook hoogwaardige materialen.

Andere concurrenten

Andere bedrijven zoals Kimberley Clark en General Electric zijn ook directe concurrenten van 3M


Strategische allianties

3M dankt zijn bekendheid in de industriële sector aan zijn innovatievermogen, maar ook aan zijn ontwikkelingsstrategie, die althans ten dele gebaseerd is op het sluiten van enkele strategische allianties met ondernemingen in soortgelijke of complementaire activiteitensectoren. Hier volgt een overzicht van de meest recente allianties van de groep.

Haribo

In 2008 bundelde 3M zijn krachten met het snoepmerk Haribo om een verkoop- en marketingpartnerschap op te zetten. Het idee hier was om Haribo snoepjes aan te bieden bij elke aankoop van 3M Post-It of Scotch. Klanten van deze merken konden dan deelnemen aan een online wedstrijd om andere prijzen te winnen, zoals een videospelconsole.

Nobel Media

In 2016 heeft 3M de krachten gebundeld met Nobel Media in een wereldwijd partnerschap om de twee bedrijven dichter bij elkaar te brengen op het gebied van vooruitgang en innovatie, maar ook wetenschappelijk onderzoek en innovatie. 3M zal Nobel Media dus gedurende meerdere jaren zijn wetenschappelijke expertise ter beschikking kunnen stellen, met name op het gebied van duurzame ontwikkeling en wetenschappelijk onderwijs.

Signarama

Meer recent, in 2017, is 3M ook een strategisch partnerschap aangegaan met Signarama, een reus in bewegwijzering en reclamemarkering. Signarama verkreeg aldus een exclusieve overeenkomst voor de professionele decoratiemarkten en voor de DI-NOC oplossing, en werd een van de referentiepartners van 3M in Frankrijk.

--- Advertentie ---
Verhandel het 3M-aandeel!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. CFD's handelen met Plus500
--- Advertentie ---
Verhandel het 3M-aandeel!
76.4% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD's met deze aanbieder. Het is belangrijk dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren. CFD's handelen met Plus500